fredag 24 augusti 2012

My family and job.

Har tänkt berätta lite om familjen jag kommer bo och jobba hos det kommande året.

Familjen består av föräldrarna Clare och George och deras tre söta barn! Eliot (10 år) är äldst, därefter kommer Orla (8 år) och sist och minst lilla Magnus (2 år)! Ja, han heter Magnus och ja de är från England, haha. Hur som helst så kallas han för Gus och kolla själv, han är sötast i världen!!!

Orla och Eliot.                                 Clare och George.                          Gus.

Mitt schema är ganska chill. Jag kommer jobba 5h/dagen alltså 25 timmar i veckan (jag är ledig på helgerna). Mina arbetstider är en timme på morgonen mellan 8-9 och sedan på eftermiddagen mellan 3-7. Utöver det så kommer jag även att sitta barnvakt ca 3 kvällar i veckan.
Mestadels kommer jag vara med Eliot och Orla på eftermiddagarna, men efter ett tag när Gus har lärt känna mig och sådär så kommer jag troligtvis att utöka timmarna lite och ta hand om honom några timmar på dagen ibland.

De stora barnen verkar hur goa som helst. Orla älskar att sjunga, dansa och spela teater och Eliot spelar gitarr, trummor och dansar. Perfect for me!!! De har redan sagt att de vill ha hjälp med några låtar på gitarren så I'm ready! Dessutom gillar båda två att laga mat så förhoppningsvis kan jag få lite hjälp i köket om det behövs, haha.
De börjar skolan dagen efter jag kommer dit, så det blir full rulle direkt! Det känns dock rätt skönt att komma in i rutinerna med en gång. Den första veckan kommer jag ändå spendera rätt mycket tid med Clare och Gus eftersom Gus inte börjar på sitt daghem förrän veckan efter. Det känns bra för då har vi tid att lära känna varandra. Vi planerar att åka runt i London de första dagarna vilket ska bli jättekul. Clare har sagt att hon ska visa mig Gus favoritställen! :)

Hela familjen kommer och hämtar upp mig på flygplatsen vilket är superkul. Jag ser verkligen fram emot att träffa dem!!!!
Jag är såååå exalterad över hur allt kommer vara.... Hur huset kommer se ut, hur mitt rum kommer se ut, hur själva jobbet kommer vara, hur barnen kommer vara och LONDON så klart!!! Har ju aldrig tidigare satt min fot i den staden och med tanke på mitt lokalsinne så tackar jag Steve Jobs från botten av mitt hjärta för att han fixade GPS i iPhonen!
Nej men seriöst, jag ser verkligen fram emot det här året. Tror det kommer bli hur bra som helst.

Elva dagar kvar nu då. Elvaelvaelvaelva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar