måndag 20 augusti 2012

The first one.

Jag satt och fikade med mina vänner Isabell och Anna förra veckan, då Isabell sa att jag borde starta en blogg nu när vi kommer bo i olika land. Först var jag tveksam, men sen tänkte jag varför inte? Visst har starta-blogg-tanken slått mig många gånger i mitt liv, men det har liksom aldrig blivit av. Nu är jag ju dock nästan den enda tjejen i hela världen som inte har någon blogg och eftersom jag ska flytta till London och få ett nytt och spännande liv: Here I am!

Det här är min första blogg (om man inte räknar min hemliga blogg som jag hade för många, många, många år sedan). Jag ska försöka skriva ofta, inte vara allt för tråkig och visa fina bilder på storstaden, mina kids och allt annat.
För ja, jag ska alltså flytta till London och jobba som au pair i ett år. Om 15 dagar står jag där på Kastrup!!!!! Blir galen när jag tänker på det. Jag ska flytta hemifrån, från tryggheten, huset och staden jag alltid bott i, till ett land jag aldrig varit i, till en familj jag aldrig träffat - så många mil bort. Panik x1000 samtidigt som jag längtar ihjäl mig och bara kan tänka ”FJÄRDE SEPTEMBER”.

Jag lovar att berätta mer om min London-familj snart. De sa klick första gången jag pratade med dem och de verkar hur goa som helst.

Kramis på er som tog er tid att läsa mitt lilla inlägg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar