måndag 10 december 2012

Brighton.

I lördags var det dags för det första luciatåget som dessutom skulle ske i Brighton. Det var spännande att se något annat än höghusen i London och att Brighton ligger vid kusten var ju bara ett plus. Åh så fint det var!

Glada tjejer på bussen.
Vi kollade på julkalendern och sedan satt jag mest och hostade.
Blä på min förkylning.
Två timmar senare när vi kom in i Brighton så körde vi förbi denna magiskt vackra byggnad
som såg ut som ett Aladdin-slott.
Så himla coolt!
THE SEASIDE. Ser ni hur fint det är???? 8 december, tro det eller ej.
Ett jättestort och vackert hav + underbart väder. 
Såhär glad blev jag av den vackra utsikten.
Och kolla in det gröna gräset! Hihi, så himla fint.
Fint fint fint.
Lite såhär såg kyrkan ut som vi senare sjöng i.
Det blev tyvärr inga bilder innan/under/efter konserten, men det var jättekul och mysigt.
Jag kan lova att jag hostade hela bussresan dit och halva repet,
men inte en endaste host under hela konserten.
Svårt att säga om jag är mest stolt eller förvånad!!!
Efteråt så blev alla bjudna på mat på en fin restaurang.
Matilda och Gullis var redo för en saftig matbit.

Alla hade kronor på sig, även jag och Cissi.
Såhär såg min mat ut!
Kom även på att det var tusen år sedan jag åt kokt potatis,
här äter jag bara bakad potatis eller potatismos!
Efterrätt blev det också!
Aladdin-slottet lyste så vackert när vi åkte förbi på hemvägen.
Sedan åkte jag och Matilda hem till mig där ett tomt hus väntade.
Julgranen lyste fint och vi sjöng slut våra röster innan läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar