tisdag 4 december 2012

Julstämning en tisdag.


Idag har jag haft en väldigt bra dag. 
Morgonen började med att jag fick veta att Eliot nynnat på L.I.F.E.G.O.E.S.O.N (av bästa Noah and the whale) halva dagen igår. Han hade sagt "Camilla vet nog vilken låt detta är" och det vet jag bannemej, jag är så enormt stolt över att han nynnar på en av deras låtar och inte typ Gagnam style som det brukar vara.

Morgonen gick lätt som en plätt, jag var allmänt glad och lyssnade på julsånger på tunnelbanan. Sedan blev det lite julshopping och sushi med Matilda. Bra eftermiddag och vi fick gjort det vi behövde!

Under jobbet så hjälpte Gus till med tvätten. Jag packade upp typ tusen matkassar, innan det var dags att gå och hämta Orla från skolan. Gus somnade i vagnen så när vi kom hem så umgicks jag med Orla. Vi skrev och målade vilken var en rolig omväxling. Både att måla och att umgås med någon som är äldre än två! Lite senare kom de andra hem, jag lekte lagom mycket Gus, åt god soppa till kvällsmat och badade lillen.

Igår var vi förresten på IKEA och köpte pepparkaksdeg och julmust. Underbart! Det blir bakning som gäller i helgen och det ska bli så himla kul. Igår kväll så träffade jag Matilda, Gullis och Cissi för att öva lucia-sånger. På lördag börjar det och ja... Det kommer bli jättekul men jag behöver verkligen plugga texter. Och bli frisk på riktigt så jag inte står och hostar under konserterna. Det hade ju inte varit superkul!

Bild lånad från weheartit.
Såhär ser det ut på Oxford street just nu.
Kan ni förstå att jag bor i denna stad?!

1 kommentar: