onsdag 19 december 2012

Sista dagen.

Imorgon åker jag hem!!!
Trodde aldrig att jag skulle längta till Halmstad som jag gör! Fast egentligen är det väl mina föräldrar, kompisar, ledigheten och julfirandet jag längtar efter. Fast liiite efter staden, det måste jag erkänna!!!!

Gårdagen var rätt bra. Jag gick dock vilse i stan, förstod mig inte på min Google maps ens, men det löste sig tillslut. Jag hittade nya gator och mysiga affärer och det ledde även till att jag hamnade på ett H&M där de reade ut 90% av alla klädet. Bra eller dåligt kan man ju fråga sig, jag vågar inte kolla mitt bankkonto (det svenska för det engelska har £1) men det borde inte vara så illa. Ehh, hoppas jag (TÄNKER INTE KOLLA).
Jag lyckades hitta de sista julklapparna och begav mig hemåt. Det var en lugn jobbdag, deras frisör var där och klippte alla. Jag blir fortfarande chockad varje gång jag ser Eliot och Gus blonda lockar är inte lika långa längre.

Idag har jag jobbat längre än någonsin förut. 8,5h + babysit! Dagen har varit ganska upp och ner, jag har tänkt både "skjut mig, jag pallar inte vara med den här ungen" och "FAN VAD JAG ÄLSKAR GUS, jag kommer sakna honom så mycket". Blandade känslor alltså! Haha, men ja, mest har dagen nog ändå varit bra. Jag och Gus hade en bra förmiddag i parken då vi lekte på lekplatsen och kollade på djuren. På eftermiddagen var jag så sjukt trött på att leka med (de där jävla) djuren så att jag höll på att dö, samtidigt som jag hade en fruktansvärd huvudverk och Gus var allmänt jobbig. Kunde inte ens tänka "sista dagen för i år, håll ut!!!". Tiden stod bara stilla! Det vände i alla fall efter typ en timme, och sedan fick jag pausa genom att laga lite swedish meatballs, skönt. Sedan lämnade de resterande familjemedlemmarna huset och då hade jag och Gus en av de bästa timmarna tillsammans någonsin. Vi lekte björnar, jagade varandra, skrattade och pussades! Sedan blev det bad, jag fick vila lite innan föräldrarna begav sig ut. Det blev läggdags och hejdå till Eliot och Orla eftersom jag inte kommer hinna träffa dem imorgon. Fina är dem!
Bestämde mig där efter att städa köket och vardagsrummet en sista gång för i år haha, måste lämna det på topp! Sedan kom de hem och nu ligger jag däckad i sängen. Och det där var typ varenda detalj om min dag!

När jag gick vilse igår hittade jag de här. Festligt.
Kan tyvärr inte hitta tillbaka till dem igen.
Det blev lite christmaswrapping...
Fyra färdiga giftsbag. Gissa vem som är till vem? Haha.

Gus idag när vi skulle till parken.
Det regnade inte men han ville gå med sitt paraply ändå
 (i ca 20m innan han gav det till mig och satte sig i vagnen).
Tror förresten att allt ska vara nerpackat nu. Har massvis med julklappar och ganska mycket av Emmies kläder. Känns i alla fall som att jag har lämnat kvar en hel del här! Den väger typ två hekto för mycket, men jag får hoppas att det inte gör något för kan faktiskt inte göra den lättare nu.

SEE YOU SOON SWEDEN.

1 kommentar: