söndag 2 december 2012

December.

Nu är det december och julen börjar närma sig på riktigt. Det börjar också bli riktigt kallt här, men hörde att det var åtta minus i Halmstad och här är det ändå tre plus så ska inte klaga...

I lördags förmiddag så gjorde jag som resten av Sveriges barn och ungdomar: Öppnade första luckan ur min chokladkalender (med vit choklad <3) och kollade på julkalendern.
På dagen gjorde jag som resten av människorna i London: Julshoppade på Oxford street. Knökigt var det kan jag lova, men i jämförelse med kvällen var det ingen big deal.
För när mörkret kom så gjorde jag som resten av Storbritannien: Var på Winter Wonderland. Okej, hela Storbritannien var väl att ta i, men det var så sjukt mycket folk. De hade tydligen besöksrekord den kvällen och jag kan lova att det i princip var omöjligt att ta sig fram där. Lite lamt, men väldigt långsamt så lyckades vi med att se det mesta under några timmar utan att frysa ihjäl. Jag åt dessutom crêpes med kinder maxi (heaven) men lyckades bara ta några få bilder innan min mobil typ fick köldskador och gjorde mig galen.





N0obs!

Söndagen har bestått av simning! Nu tror ni väl att ni har läst fel men nej. 50 längder blev det till och med. Stolta är vi över att ha simmat 1250 meter! Och trötta. Men mest stolta! Speciellt eftersom en vanlig söndag här ofta består av att typ äta, haha.

Ännu en vecka börjar imorgon och nu kommer det gå undan. Det är bara två helger kvar innan jag åker hem. TVÅ HELGER. Och de helgerna kommer mer eller mindre bestå av lucia-tåg så vi kommer ha massvis att göra och det kommer garanterat att gå jättefort. Vi har även planerat in massa roliga grejer att göra på vardagarna nu innan jul, så jag tror det kommer bli grymt. Och sen kommer ju en vår.

1 kommentar: