fredag 30 november 2012

Chillfredag.

Hade ju väntat mig en fullspäckad fredag men så blev det inte. Skulle egentligen jobba i 8h + babysit, men nej, det blev väl knappt hälften (jobb och jobb...).

Har känt mig väldigt obehövlig idag. Skulle börjat vid ett men fick börja vid tre och när jag väl jobbade så gjorde jag nästan inget. Klockan tre så sov Gus så då blev det ledig tid i ytterligare tjugo minuter. Jobbdagen bestod mest av att jag satt och drack te, bläddrade i en tidning, åt mat, såg A bugs life. Lite lek blev det ju såklart med och jag avslutade jobbdagen med att bada och lägga Gus, men mycket mer ansträngande än så har det inte varit. Min babysit varade bara till kl 9 med, och the big kids var på fest och Gus sov som en stock. Så det var easy. Matilda kom även hit och vi kollade glee, åt Ahlgrens bilar och hade det mysigt.

Idag så fick jag en bukett tulpaner av Clare! Så himla gulligt. Hon skulle typ köpa någon medicin till mig eftersom mina Alvedon tagit slut, och när hon kom hem så fick jag fina blommor med, som krya-på-dig liksom. Jag är ju inte SÅ sjuk, mest lite krasslig och snorig, så det var väldigt gulligt tycker jag. De står fint i en vas på mitt rum.

Sovmorgon imorgon ska bli obeskrivligt skönt. Och nu håller jag tummarna så att dessa halvläskiga kapslar som hon köpte till mig verkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar