tisdag 20 november 2012

11 veckor.

Gus hade typ kolik imorse. Vaknade av att han gallskrek, och jag fick panik. De första fem minuterna så sov jag halvt samtidigt, men sedan vaknade jag verkligen till helt. Jag låg och lyssnade till hans skrik i säkert tio minuter till innan han äntligen tystnade... Kan lova att jag var nära på att springa upp många gånger, men hörde ändå att Clare var där så jag gjorde inte det (först undrade jag om föräldrarna hade rymt och lämnat mig ensam med honom). Det var lätt den sjukaste morgonen hittills. Jag ville verkligen skrika tillbaka på den stackars bebben imorse, var så nära på att skrika "KÄFFTEN" ut i luften, fast jag hade nog inte vunnit så mycket på det. Men jag förstod inte vad som hände och varför inte föräldrarna gjorde något åt det.
Clare förklarade det för mig sedan, tyvärr fattade jag inte helt varför han skrek, men det måste ha varit någon form av kolik eller något sånt sjukt. Hon sa att det händer en del bebisar ibland och hon har lärt sig att man bara ska ignorera och visa att allt är som vanligt istället för att försöka trösta. Eh okej! Hoppas det där var en engångsgrej.

På min lediga tid så var jag mestadels med Gullis i Kilburn och sedan var vi två + Mia och kollade en musik-skola här i området. Det var kul att se men kände inte att det var något för mig!
Annars har det inte hänt så mycket spännande, jag har som vanligt lekt med Gus och sedan gjorde jag potatismos helt själv för första gången. Känner mig duktig! 

En sak jag känner att jag vill uppskatta innan jag kryper ner i min säng är: Listor. 
Vet att min födelsedagsvän Josefine (fredagfredagfredag) skrev ett inlägg om hur fantastiska listor är för inte allt för längesedan och ja, jag kan inte annat än att hålla med. Vad hade jag gjort utan mina listor???? På min iPhone har jag de flesta. De jag inte kan leva utan: To do lista i London, måste-göra-lista den här veckan, serie-avsnitt och filmer som jag ska se, julklappslista med namn och presenter, matlista på vad jag ska äta när jag kommer hem till Sverige, halvklara nyårslöften, lösenord/koder till olika ställen och mina favoritlåtar av Pink. Okej, en del är ju viktigare än andra, men det var i alla fall några av de fantastiska listorna jag har på min telefon! Ville bara dela med mig av det till världen. Skriv listor! Jag lovar att allt blir lättare, tror jag hade varit en väldigt o-organiserad människa annars som alltid hade glömt bort att hänga upp tvätten, klippa luggen eller köpa tandkräm.

Nej nu är det verkligen bedtime för mig. Imorgon väntar en lång dag med lilla Gus! Godnatt.

Bild från i söndags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar