torsdag 15 november 2012

+ vs -

Nu ska ni få det good and the bad från de senaste dagarna.
Vi börjar med det dåliga:

- Gus är sjuk. Han hostar och snorar jättemycket... Stackars liten.
- Igår fick jag typ ögoninflammation. Hela mitt öga var i alla fall rödsprängt och även fast jag hade tagit ut min lins så gjorde det hur ont som helst. Pain hela kvällen.
- Pga. ögoninflammationen så har jag idag gått runt med EN lins hela dagen. Yey! Otroligt störande kan jag lova.
- Vi kollade på Bambi lite igår kväll och lite mer idag. Bläää. Jag hatar Bambi. Jag förstår att Gus gillar den, för det är verkligen en film för småbarn... Hade inget emot den innan men sen jag kom hit har jag typ sett den tio gånger var av 70% av gånger under samma vecka. Kan typ alla replikerna utantill med. Score!...
- Gus i eftermiddags... Han somnade i vagnen på väg hem från parken, sov en stund här hemma, men när han vaknade... Han grät och grät och grät och var helt omöjlig att få tyst på. Som tur var så var Clare hemma så jag slapp handskas med honom, men vad hon än gjorde så fortsatte han ändå. Han slutade ÄNTLIGEN, kanske en halvtimme- en timme (det kändes som fem år) senare när han fick..... sushi! (That's my boy!)

Och det bra!!:
+ Mitt öga är nu till 90% i vanlig färg! Det gör mestadels inte ont längre, så himla skönt för Clare ville skicka iväg mig till doktorn annars och det är lite läskigt tycker jag.
+ Gus har gått på pottan superduktigt båda dagarna! Inga äckliga bajsbyten.
+ Idag gjorde vi sushi till middag! Det var gott och jag åt massor. (Jag drömde förresten inatt att jag åt en sushi-bit som gjorde att jag blev gravid. Normalt! Hoppas det inte är en sanndröm, haha)
+ Gårdagens efterrätt!!!! Helt galet. Ben and Jerry, smält Mars, jordgubbar och blåbär. LYX!!
+ Dagens efterrätt!!!! Den slår inte gårdagens men den var väldigt god den med. Pannkaka med sirap och blåbär!
+ Barnen. Gus är ju alltid så gosig och de andra två är ju bara för söta och knäppa.

Och en random som jag inte riktigt kan placera:
~ Idag fick vi hem världshistoriens största mat-handling. Önskar jag hade räknat matkassarna, men det var sjukt. Till och med Eliot sa att han aldrig sett så här mycket fyllda matkassar här hemma förut. Nu är i alla fall kylskåpet helt proppfullt, bra det!

Snart ska jag iväg på Lucia-rep och imorgon så är det bara en vecka kvar tills Josse kommer! Och dagen efter hon kommer hit så ska vi se Noah and the whale!!!! Har inte fattat det än. Kollade på ett videoklipp från förra konserten och fick tillbaka den där obeskrivliga känslan i hela kroppen. Så himla fint. Hoppas det blir lika fint den här gången.

Här kommer en söt bild på mig och Gus från idag. Nu kom han precis och gav mig en godnattkram. Så jävla söt, är fortfarande kär i honom för er som inte visste det!
Nu måste jag bege mig! Peace out

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar