onsdag 7 november 2012

Supernanny!!!

Idag har jag känt mig som värsta supernannyn! Ikväll i alla fall!
Eliot hade sin teateruppvisning på skolan, så alla var där medan jag stannade hemma med Gus. (Eller ja de har fortfarande inte kommit hem, två timmar efter deras bedtime har gått, jag börjar nästan bli orolig... Men de kommer väl snart.)

Men ja, supernanny alltså.
Hinder som brukar var jobbiga men som jag idag klarade av GALANT (dvs utan gråt/bråk/skrik/sura miner):
1. Fick Gus att äta all sin middag. 
2. Fick Gus att sluta kolla Toy story för att gå upp och bada. (Var verkligen orolig över hur det skulle gå men det gick hur bra som helst!)
3. JAG TVÄTTADE HANS HÅR!!!!!!! Premiär tror jag. Eller tidigare har han bara sagt "NOOOO" så jag har inte ens vågat försöka. I sånna här lägen vet jag verkligen inte om jag är mest stolt över mig själv eller Gus. Jag brukar alltid lämna hårtvättningen till Clare eftersom det oftast blir en del skrik/gråt/tvål i ögonen. Men idag kämpade han inte emot och han var så duktig! Är verkligen stolt över det här på riktigt, det gjorde typ min dag att jag lyckades!!!
4. Han somnade efter att jag läst samma bok (en tråkig med supermycket text) två gånger! Och han nämnde inte sin mamma en enda gång! Och han har sovit lugnt sen dess. Världens bästa bebis.

Efter allt det här så kändes det verkligen som att jag hade superkrafter, så jag gick ner och städade ett kaosartat kök som nu är skinande rent. Jag känner mig så duktig!!! Det tog typ en halvtimme och sedan pratade jag med Josse på Skype. Snart är det bara två veckor till hon kommer hit, och det kommer bli grymt!

Annars har min dag varit lugn, morgonen bestod av lek med Gus innan jag lämnade honom på dagiset.
Jag tog en sushi-lunch med Matilda. Så gott så jag typ dog. Så här såg det ut:

Mmmmmmmmm!!!!!!
(Ja, det är det bästa jag vet och det var kul att äntligen prova på den där stora rullen)
Juicen kunde inte heller ha varit godare.
ME LOVE SUSHI. (stället heter så för er som inte förstod det, hehehe)
Fint sällskap!
Lite film med Gus. Åh vad jag tycker om honom.
Så den här dagen har sammanfattat varit väldigt bra. Jag glömde dock att nämna ett minus, han bajsade på sig... Haha, han sa faktiskt till att han behövde gå men vi hann inte till pottan, ibland går det för fort antar jag. Men jag överlevde som tur var!

MVH camilla_bäst_supernanny_superhero_trött_94@godnatt.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar