torsdag 8 november 2012

Dagens.

Dagens bästa: Clare som överlumpade mig med komplimanger. Hon sa att hon är så tacksam över allt jag gör, att hon aldrig kunde förväntat sig att det skulle gå så bra med Gus (så bra att han får utbrott varje gång han ska lämna huset för att han vill stanna och leka med mig), att hon aldrig hade hört att det har gått såhär bra för någon! Förutom att säga tack typ fem gånger så sa hon att alla uppskattar mig, att massvis med andra har sagt att jag verkar så bra med Gus (undrar dock vilka andra?) och blablabla. Ja ni vet. Sånt som gör att man inte riktigt vet vad man ska svara och bara ler och blir så himla glad.

Dagens mest korkade: JAG, för nu är jag sååå efterbliven igen. 65 dagar i det här huset och jag har alltid tyckt det varit lite konstigt att det bara finns jättehög eller jättelåg värme att välja på, på den där gas-spisen. Idag när jag gjorde potatismos så insåg jag att man kan ha det var som helst emellan de två symbolerna. SÅ JÄVLA PANTAD! Orkar verkligen inte med mig själv. Att jag fattar det nu. 65 dagar senare... (Gick rundor i köket och hade ångest över min tröghet i typ en kvart.)

Dagens sötaste: Gus. Alltid Gus. Trodde det skulle gå över efter ett tag, att jag inte skulle tycka han var lika söt när jag hade vant mig och sett honom varenda dag. Men nej. Han är verkligen sötast i världen, varenda dag.

Dagens mest förvirrade: Lucia. Var på första lucia-träffen ikväll och jag vet verkligen inte om jag ska vara med eller inte. Är helt blank i huvudet, kan inte bestämma mig alls, det var så annorlunda än vad jag hade tänkt att det skulle vara. Och oj vad längesedan det var jag sjöng i kör, jag fick tillbaka gamla musikklass-känslan och längtar tillbaka lite nu. Det var fina tider! Aja, hur som helst, jag ska nog sätta mig och skriva för- och nackdelar, för jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra. (Måste även säga att det var sjukt random när jag skulle förklara lucia för dem. De kan ju inte tro att svenskar är normala som en dag om året tar på sig vita klänningar, sätter ljus i håret och går runt och sjunger.)

Dagens coolaste: Jag och Matilda när vi spelade gitarr och sjöng samma låt var för sig, filmade den andra ur olika vinklar, och klippte ihop det till en film. Så himla knäppt men roligt och fint.

Dagens segaste: Jag i eftermiddag när jag inte hade något att göra, för de andra var i parken. Fick i uppgift att koka potatis och det hade jag två timmar på mig. Jag gick runt och småstädade i köket, satte på en halvt onödig tvätt, vek långsamt lite kläder och låg med huvudet på köksbordet och kollade på Gossip girl. Tråkigt men skönt.

Dagens trötta: Jag. Nu. Eller ja imorse var det värre, i eftermiddag med, men nu ska jag äntligen få sova. Natti!

1 kommentar: