onsdag 21 november 2012

Bett, bajs och kärlek.

Kort om min händelserika dag med Gus: Klockan tolv var jag vid dagiset redo att hämta lillen, men när dörren öppnas så säger hon som jobbar där "Camilla, I need to talk to you, can you please come inside." EH?! Självklart börjar hon också med att säga det oroväckande "Don't worry, he's fine now" och saken var att... ett annat barn hade bitit honom! Japp, haha så sjukt. De tog det jätteseriöst på dagiset men när Gus kom springande var han glad och visade stolt upp sitt bitmärke på handen!

Vi gick hem i regnet, oturligt nog så somnade han i vagnen. Jag gjorde lunch till oss, var tvungen att väcka honom efter en stund, och som typ alltid när han vaknar så blev det ett jävla liv. Men, stolt som jag är: Jag har lärt mig att hantera det. Även fast det är jobbigt så tar det alltid slut, och då blir jag liksom glad. Under all gråt så vägrade han att äta något, men när jag hade rabblat upp allt vi skulle leka med så tystnade han tillslut. Då åt han upp precis allting, så himla duktig!
Sedan blev det "Ett småkryps liv" och massa lek innan jag lagade middag.

Måste även berätta att idag så ville Gus bajsa med mig för första gången!!!! Tro det eller ej men det är något jag var glad över, haha. Han brukar alltid gå iväg eller säga att hans mamma ska göra det (självklart gör jag det ibland ändå men han har alltid velat att hans mamma ska göra det). Men idag så sa han "With Camilla!" fast Clare stod jämte! Så nu har vår vänskap nog nått toppen!!!

Gus har varit så gosig och kärleksfull med. Om han inte kramas så är det massa konstiga komplimanger. Det börjar med "I like your t-shirt.", sedan blir det tjocktröja, byxor, strumpor, hår, ansikte osv. som han säger att han tycker om. Haha, så himla söt. (På tal om komplimanger, Clare sa att dagisfröknarna älskar mig och att jag verkar sååå bra med Gus. Eh okej, undrar lite när de hinner se det egentligen, men det är väl bara att tacka och ta emot!)

Jag hade också en väldigt bra kväll i Gullis lilla stuga. Vi övade lite lucia-sånger men det slutade med att vi bara låg och pratade om allt och sen var klockan helt plötsligt jättemycket.

Men det var nog allt intressant. Det har regnat massvis idag, jag pratade med världens bästa syster på Skype imorse, och om en månad befinner jag mig hemma i Sverige.
Godnatt alla fina.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar