lördag 15 december 2012

En lista på kvällskvisten.

Skrev ju en sammanfattning om vad jag har gjort de senaste dagarna, men här kommer det intressanta som har hänt:

1. Idag köpte jag en födelsedagspresent som jag kommer ge i maj. Korkat? Lite kanske. Men jag har ju redan köpt en julklapp till killen (kan inte skämma bort dom helt) men den var så perfekt och den lär ju inte finnas kvar om 5 månader. Så ja. Då behöver jag inte tänka på det i vår!
2. Okej Westminister igår. Det var kul, maffigt och fint. MEN... Åh. Vill helst glömma detta men aja... För det första: Jag gick fel. Under själva luciatåget alltså, när vi skulle gå upp i trappan. Störde mig så mycket på det!!!! Inte för att det gjorde något egentligen och ingen påpekade det men jag vet ju själv att jag fick fel. Jag gick liksom innan en annan person och detta störde mig hela konserten. Och sedan, för att inte glömma det värsta: Jag hade mitt lucialinne ut och in!!!!!! Jag vet inte om jag ska skratta ihjäl mig eller bara dö av ångest. När vi stod längst bak och skulle tända ljusen så märkte hon bakom mig det och slet av tvättlappen. Visst, det syntes inte alls att den var ut och in, men ändå! Själva grejen att den var det... Obeskrivligt irriterande.
3. Luciatågen idag. Det var i svenska kyrkan där det är ganska litet, men det var så himla mysigt! Knökat med folk och massvis med barn, man var så nära alla och dessutom så var vi väldigt få som sjöng så man kände sig verkligen behövd. Utan mig hade det inte alls gått lika bra- så kändes det! Och såklart himla kul med komplimanger efteråt. Det var så fint, tråkigt att det är slut nu.
4. Naya Rivera är i London (Santana i Glee). Efter första luciatåget så kollade jag twitter och när hon skrev "Hello London" så fick jag typ hjärtattack på riktigt, folk undrade vad som hade hänt och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta och satt bara i någon "oh my god-panik" en stund. Töntigt? Jo kanske lite, men samtidigt så vet jag att jag skulle dö av lycka och stolthet om jag hade träffat henne. Värre än Pink liksom, jag är ju världens största glee-fan! Vi hade ögonen öppna på Oxford street lite senare men såg henne tyvärr inte, haha.
5. Jag köpte en topshop-klänning idag!!!!! Asså jag nämnde ju det men det är verkligen en big deal för mig. Inte bara det att Topshop är himmelriket på jorden där jag får ångest över att jag inte kan köpa allt jag ser - klänningarna är en klass för sig. Det mesta brukar dock vara lite för dyrt för att ens provas, men idag blev det alltså en! Och den var inte så farligt dyr, absolut inte. Så nu har jag två underbara topshop-klänningar, nu ska jag bara bestämma vilken jag ska ha på nyår och vilken jag ska ha på julafton/juldagen!
6. Jag har ju babysit nu och barnen sussar sött. Har ju nämnt att det kan vara lite jobbigt för mig att gå ner i ett kaosartat kök på helgerna så.... snäll som jag är fick det sig en omgång efter att jag nattat Orla! Nu är det skinande rent, haha. Nu är den stora frågan, gjorde jag det för att jag hatar när det ligger saker överallt eller för att jag har skuldkänslor för att jag fick hela min lön när jag knappt jobbade hälften av timmarna..? Tror faktiskt det var en blandning av båda! Har bortsett från det hängt tvätt, slått in massa julklappar och kollat senaste glee-avsnittet igen. Effektivt tycker jag faktiskt!
7. Jag åker hem snart! Har fyra heldagar kvar och tre jobbdagar. Det ska bli så himla roligt och skönt att framför allt INTE LEKA på två veckor! Och sen ska det bara bli så himla mysigt att komma hem och fira jul. Träffa mina föräldrar, min släkt, mina vänner. Alla som jag saknar och inte träffat på månader nu! Ser verkligen fram emot det. Blir nog en bra semester innan det är dags att åka tillbaka igen!

Nu funderar jag på att gå och lägga mig. Svårt att veta när föräldrarna kommer hem, jag får ju sova när jag har babysit och eftersom alla har sovit tills nu så borde de väl fortsätta? Jag sover ju dock väldigt djupt, så om jag lägger mig på riktigt så vet man aldrig haha... Clare var förvånad över att jag inte hade vaknat imorse för tydligen hade George burit Gus och missat ett trappsteg i trappan. Förstod så mycket som att Gus haltar när han går nu, men att de båda mår bra. Hur som helst: Jag kan verkligen tänka mig vilket liv det måste ha blivit, så att jag sov djupt i min säng fast det skedde en våning under mig är ett under!

Nej nu däckar jag typ. Godnatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar