torsdag 6 december 2012

It's cold outside my window.

Jag spenderade denna kyliga dag på julmarknad i Southbank med Matilda och på kvällen träffade vi Emmie och gick runt på Winter wonderland. Det har varit väldigt mysigt men fruktansvärt kallt!

Jobbet har varit som vanligt. Jag hade en väldigt bra dag med Gus igår, med mycket aktivt lekande dock. Jag var allt möjligt: en häst, en orm, en tiger och om vi inte sprang runt och jagade varandra så agerade jag häst och gick runt med honom på min rygg. Han var en ängel de 4 timmarna vi var ensamma, men sedan blev han fruktansvärt gnällig (och trött) så jag är glad över att jag slapp handskas med honom då.
Idag var det lite lugnare men Eliot hade tre kompisar här och då var Gus i rampljuset som vanligt! Skönt för mig för jag var typ ur fokus idag och sååååå trött på att leka, haha.

Imorse hade jag ställt upp Gus leksaksdjur fint i hyllan vilket Clare tydligen hade lagt märke till och instagrammat en bild på. Någon hade kommenterat att det såg ut som en leksaksaffär och någon annan undrade hur hon lyckades. "Det funkar bara i Au Pair-världen" sa hon då... True! Det fick mig verkligen att tänka på hur kaos det hade varit här utan mig. Faktiskt! Jag menar, jag får ju panik på helgerna för att köket är kaos, men jag jobbar ju inte så kan inte direkt ställa mig och diska
Jag tror jag har gått och blivit en liten hemmafru, det bästa jag vet är typ när köket är rent. Jag väljer lätt diska över att bada Gus (fast jag älskar honom liksom!) och min dröm är typ att få rensa deras kylskåp. Och jag har börjar tänka så mycket när jag diskar, typ "Varför diskar jag alltid grytorna sist, finns det någon anledning till det?" eller "När ska jag diska matlådorna så jag inte hinner tänka på hur tråkigt det är?". Börjar kanske bli lite galen, det blir nog bra med lite semester snart!

Glada tjejer idag med goda äpplen.
Fler bilder från dagen kommer! Promise.

1 kommentar: