fredag 7 december 2012

It's Christmas time.

Morgonen bestod av att hela familjen (då menar jag alltså även pappan) gick mot skolan tillsammans. Ganska speciellt, det har faktiskt bara hänt en gång innan. Anledningen var att föräldrarna hade tagit en day off för att umgås. Så ja... Jag gick med Gus till dagiset och de tog barnen till skolan innan de lämnade mig, haha.
Det var alltså jag och barnen idag!
Vid tolv hämtade jag Gus, vi åt lunch, lekte, kollade på A bugs life som jag börjar kunna utantill nu. Sedan gick vi och hämtade Eliot, Orla och hennes kompis Angelina på skolan. Hemma var det ganska mycket lek och stoj innan det blev dags för middag. Sedan satt alla (utom Gus) och åt och var glada (han vägrade) och då kom föräldrarna hem!
George tog så småningom med sig barnen ut för att köpa en julgran, så när de kom tillbaka blev det julmys! Granen fick sin plats i vardagsrummet, det började trasslas med julbelysning och sprayfärg samtidigt som julsånger spelades i högtalarna. Gus var allmänt gullig och jag satt mest i soffan och fick bedöma om granen stod rakt. Alla var glada och jag kan säga att det var bästa stunden på hela dagen!


Nu väntar en fullspäckad helg med massa kul grejer. Nästsista helgen innan jag åker hem över julen! Jag önskar bara den där förbannade hostan kunde försvinna men den verkar aldrig göra det så får väl bara leva med det.

Imorgon åker jag utanför London för första gången. Brighton it is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar