måndag 11 mars 2013

Att fira ett halvår.

Nu har jag bott här i ett halvår och det firades stort i helgen. Vi har gjort så himla mycket kul!
Innan det blev helg på riktigt så fick jag ett fint kuvert. En halvårsbonus!!! Så himla snällt. 



På kvällen så gick vi (äntligen) och såg Life of Pi på bio. Den var i 3D och den var väldigt fin och bra tyckte jag. Att vi åt frozen yoghurt till gjorde hela saken ännu bättre! Bra fredagskväll.
Bild här ifrån: http://img.gawkerassets.com/img/185yz9slbd552jpg/original.jpg

På lördagen gick vi upp tidigt för att åka in till stan och få musikalbiljetter. Och vi lyckades så det var verkligen värt det! Men innan det var dags så gick vi runt i Covent garden ett tag, och sedan gick vi och åt Afternoon tea. MUMS!


Sedan var det dags att se Mamma Mia! Den var jättebra, de är så himla duktiga och sen är ju musiken en klass för sig. Man vill ju bara springa upp på scenen och sjunga med!!



På kvällen var vi hos Matilda där vi åt popcorn och kollade på Melodifestivalen. Hon satt barnvakt men som tur var så sov barnen så vi kunde fokusera på finalen. och ROBIN!<3 Jag älskar honom, jag älskar låten, jag älskar det faktumet att han vann. När han stod mot Yohio i slutet (bästa mot sämsta) så trodde jag att jag skulle smälla av. Glädjerus när han vann! Så fint det var, när han inte fattade och blev så förvånad. Åh. BÄST!
Bild härifårn: http://op.se/image_processor/1.5664343.1362863810!/image/3662773004.jpg_gen/derivatives/wide/3662773004.jpg?maxWidth=670
På söndagen tog vi en sovmorgon innan vi drog till gymmet en liten stund. Där efter åkte vi hem till mig och gjorde i ordning oss inför kvällens SING A LONG bio! Vi skulle se Grease och Matilda var Sandy och jag var Danny! Och.... DET VAR BÄST!! Slog högt över förväntningarna! När jag gick ut därifrån kändes det som jag hade varit på konsert för jag hade knappt någon röst kvar! 
Man fick en påse med grejer som man använde under bion, till exempel så viftade man med näsdukar under de sorgliga låtarna och smällde en smällare i slutet. Och vi fick instruktioner på när vi skulle bua och hylla, eller ställa oss upp och dansa. Det var så himla roligt, en del var utklädda och andra inte, men oavsett vad så levde sig hela publiken in i filmen och sjöng med ordentligt. Man blev så glad! Något jag verkligen rekommenderar!
Sandy och Danny. /bjuder på den
Bästa avslutet på en helg! Älskar verkligen Grease och musiken, speciellt efter gårdagen. Hihi!

2 kommentarer:

  1. haha stört, under helgen har jag både sett mamma mia och grease filmen, söt du var som danny ;)

    SvaraRadera
  2. oh sandy babyyy11 mars 2013 kl. 22:20

    Fan vilken GRYM helg, bäst!!! DANNY <3 SANDY

    SvaraRadera