onsdag 13 mars 2013

Fin onsdag.

Jag kom precis fram till att jag aldrig börjar mina inlägg genom att skriva hej eller något liknande. (Inte detta heller uppenbarligen men) Hej!

Mina lediga timmar spenderades mestadels i en nyfunnen park inne i stan med Matilda.
Sjukt att det kan vara så lugnt bara två minuter från Oxford street. Där satt vi alla fall och åt lunch och diskuterade framtiden. Alla dessa valmöjligheter, när jag tror jag har bestämt mig så ändrar jag mig igen. Aja, det är ju trots allt ingen brådska.

Min jobbdag har varit väldigt bra idag! Den började lite hektiskt med att Gus kissade i soffan. Eh ja, jag blev lite chockad för det har aldrig hänt förut. Men jag blir förvånad över hur lätt jag hanterar sådana här situationer. Det är klart man tänker "vafan" och "typiskt" men sedan är det inte så mycket mer. Gus blir lite sådär gränsen till gråtig för han inser att han har gjort fel och för att allt är blött, och jag säger typ "Oh.... Well, lets go and finish your wee on the loo, I will get you some new pants and trousers" och sen är allt frid och fröjd igen. Intressant det där med barnuppfostring! Och det är så sjukt att man hanterar det så lätt egentligen. Fast varför skulle man bli arg/sur, alla gör misstag och han kissar ju aldrig på sig annars? Haha, aja. Det var inte så mycket mer med det, jag skrubbade soffan med en trasa och det luktade rätt mycket kiss, men ja, sånt får man väl ta.

Annars bestod min eftermiddag av att hämta Orla på skolan, laga mat, fixa tvätten och allmänt småplock i köket. Gus kollade rätt mycket på tv och sedan kom hans mormor förbi och då var han med henne, skönt för mig. Efter maten så åt vi alla cupcakes och Gus ville att det skulle vara hans födelsedag. Så vi låtsades att det var det och övade inför hans riktiga födelsedag. Han fick ett ljus som han blåste ut, vi sjöng för honom och han var så glad. Mysigt!

Jag lämnades ensam med barnen strax efter sex, så då började min babysit kan man väl säga. Jag badade Gus, sedan var det tv och läggdags. Känns som det var jättelängesedan jag la honom sist, men det gick superbra. Han var så himla snäll och duktig, kände verkligen att vi hade kul med. 
Tio minuter efter jag hade lagt honom när jag står i köket så hör jag att han ropar "CAMILLA". Jag går upp till hans rum och frågar om han är okej, och då säger han att hans näsa rinner och att han behöver en näsduk. Haha, så himla söt. Så han fick en näsduk och sedan sa han godnatt och jag gick. Gulle.

Så småningom var det läggdags för de andra två barnen också, och det gick bra. Känns som alla varit så snälla och duktiga idag. Sedan var jag en allmänt bra au pair/människa och tömde en diskmaskin, städade köket tills det nådde perfektion, och även vardagsrummet fick sig en liten omgång. Nu väntar jag på att de ska komma hem för då är det läggdags för mig.

Imorse släpptes Håkans nya singel förresten! Den har gått på repeat rätt mycket idag och den är himla fin. Man blir så glad när ens favoriter släpper nytt för det är så overkligt på något sätt, man är ju så van vid alla de där gamla låtarna man kan innan- och utantill. Så fantastiskt att mina två favoriter i hela världen (Håkan och Noah and the whale) BÅDA släpper en varsin skiva nu i vår!!!

Nu rusar tiden iväg rätt mycket, att vi redan tagit oss igenom halva mars är ofattbart. Många fina vänner kommer på besök den närmsta tiden och jag ska ju hem lite med. Ska bli kul att träffa vänner/familj och fira min födelsedag och ha lite semester. Det blir ju en till vecka i juni då massa fina vänner tar studenten! Ska bli så kul att vara där med dom, och ska även gå på Håkan-konsert och lassa av lite bagage är det tänkt. Sedan är det ju bara en månad kvar innan det är bye bye. Nu blir jag lite stressad så det är nog dags att avsluta...

Två bilder från idag:
Solsken på Oxford street.

Sötaste Gus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar