måndag 18 mars 2013

Olivias besök i London.

Olivia har varit på London-besök de senaste dagarna och vi har haft jättekul. Men innan jag berättar om det så måste jag berätta om morgonens pinsamma händelse... Åh.

Har nog aldrig gått upp såhär tidigt en söndag i London förut (hehe), men halv nio var jag uppe och åkte strax efter det till Olivias hotell. Vi skulle äta frukostbuffé tillsammans, men innan dess skulle jag komma upp på hennes rum där även Matilda befann sig. Så ja, Matilda smsade för att säga vilken våning och vilket nummer rummet var. Jag gick upp, letade fram dörr 408, knackade på den på ett roligt sätt (vet verkligen inte hur jag ska förklara detta i skrift, men ni fattar) och väntade. Ingen öppnade, jag knackade samma "ramsa" igen fast lite högre knackningar den här gången. Började undra varför de inte hörde mig, så knackade hårt en gång. Och då gled dörren sakta upp och ett sömnigt ansikte såg på mig... En medelålders, nyvaken man som gömde sin icke-påklädda-kropp bakom dörren. "I think it's the wrong room" sa han, och jag, som typ var i chock, sa "SORRY" och gick. Eller ja, helt ärligt så kommer jag inte ihåg vad det var jag sa, jag ville bara sjunka genom jorden. Så himla pinsam och dum jag kände mig!!! DUMMA MATILDA som hade råkat skriva 408 istället för 409........ Men men, vi har skrattat åt det så himla mycket, för okej, jag erkänner att det var ju sjukt kul... I framtiden kommer jag i alla fall inte knacka när jag är utanför folks hotellrum, utan ringa och be dom öppna... :)

I alla fall!! Det har varit väldigt kul att visa runt Olivia lite av highlightsen i London, och hur våra liv ser ut liksom. Här är lite av det vi haft för oss:

1. Vi åt världens största pannkakor på My old dutch Pancake house.
Olivia hade chokladglass på sin, Matilda hade persika och på min var det nutella. Mums!
2. Vi gick på musikalen "A chorus line"! Den var jättebra, alla som var med var så otroligt talangfulla.
Och när de sjöng "What I did for love" så föll en tår. Ger den nog fem stjärnor asså!
3. Vi tog med Olivia till vårt bästa frozen yoghurt -ställe.
(Det får man verkligen inte missa när man är i London)
4. Vi åt afternoon tea på ett lyxigt hotell nära Covent garden. Supergott och mysigt avslut på helgen.
Vi har även hunnit med en lång shoppingtur på Primark där vi alla gick lösa. Jag fyndade och fick med mig fyra fina grejer för bara £16. Så himla nöjd och glad över allt!
Annars så har vi ätit på Byron, varit och kollat utsikten över London vid St Pauls, kollat läget i Covent garden, allmänt strosat runt på Oxford street och hängt hos Matilda när hon hade babysit i lördags.


Jag var också barnvakt i lördags, men det blev en kortis och jag spenderade ungefär två timmar med Gus. Två fullspäckade timmar dock, som bestod av med middag, bad, bedtime och lite gagnam style såklart. Men allt gick bra och jag låg bredvid honom i sängen och läste världens längsta bok, men det var mysigt och vi hade en bra kväll ändå. Sedan städade jag ett kaos-artat kök (jag hade ju inte varit där på ett helt dygn liksom). När föräldrarna och the big kids kom hem så piskade regnet på ordentligt, men snälla Clare erbjöd sig att skjutsa mig hem till Matilda. Himla snällt. Där hängde vi resten av kvällen!

Men nu är det söndag igen och nu har Olivia åkt hem till Sverige. Det var verkligen kul att hon kom på besök! När vi lämnat av henne åkte vi till vårt stammis-ställe där vi inte varit på jättelänge. Vi delade en supergod pizza med parmesanskinka innan kvällen kom och vi begav oss hem. Bra helg!


1 kommentar:

  1. HAHA den sista bilden på mig är inte nådig...men gud vilken bra helg! Så kul!! och lovar att inte skriva fel nummer på dörren ever igen...men seriöst LAUGHING OUT LOUD! hahaha

    SvaraRadera