fredag 29 mars 2013

Parkhäng.

Idag är det min sista dag med Gus på sexton dagar. Imorse fick jag sovmorgon och började halv tolv. Vi lekte lite, sedan åt vi lunch och självklart somnade han precis innan vi anlände till parken, där vi befinner oss just nu. Jag som hade sett fram emot det här, en fin dag och den sista på ett tag, och så somnar han! Typiskt. Fast rätt soft att sitta här i solen och lyssna på hans snarkningar!

Igår bestämde sig familjen för att Gus och Eliot skulle byta rum. Orkar inte förklara mer än så, men gårdagen bestod i alla fall av att fixa det. Så när Clare tog med Orla och Gus på kalas så fixade jag och Eliot (de två ordningsamma i det här huset) iordning resten. De har ju oräkneligt många böcker som fick bäras upp och ner, vi dammsög och dammade av, fixade med allt möjligt. Och sen har ju Gus ungefär en miljon leksaker i köket (längst ner) som skulle upp till hans nya rum (högst upp). 5 våningar (och jag räknade till 42 trappsteg) och jag gick upp och ner och släpade jag leksakståg och lego. 3 timmar senare såg det någorlunda bra ut, det mesta var flyttat utom kläderna och några av Eliots grejer, så då gjorde jag mat åt oss och vi hade en trevlig middag!

Så nu bor Gus i rummet högst upp, ett rum på ca 45 kvadratmeter, med största sängen i huset (ev samma storlek som föräldrarnas dubbelsäng) som han inte ens kan ta sig upp i själv, med världens fetaste fönster med utsikt över taken, och hur mycket plats som helst att leka på.
Ganska löjligt tycker jag egentligen. Men det är väl bra att det finns ett lekrum nu och om det makes them happy så okej. Tänker inte direkt flytta tillbaka allt nu!! Jag lär ju dock få sitta med babymonitorn i örat de kommande babysitsen, inte en chans att jag skulle höra honom i det isolerade rummet högst upp.

Om några timmar så åker familjen till mormorn och min semester börjar. Ska bli så kul! Och om vädret fortsätter vara som idag kan det knappast gå fel. Jag hoppas att Gus inte är allt för ledsen när han vaknar för jag är taggad på att spela fotboll nu.

På återseende!
/hon på bänken i Queens park med en sovande pojke i vagnen bredvid








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar