måndag 4 mars 2013

En au pair-träff en söndag.





Lite så såg London ut igår.
Det var dags för Au pair-träff som började med att vi blev guidade runt bland några av Londons finaste byggnader. Guiden var svensk och hon pratade på en del, tyvärr måste jag erkänna att koncentrationsnivån inte var jättehög, samtidigt som det var lite svårt att höra vad hon sa i blåsten, så jag lärde väl mig inte jättemycket direkt.
Men det var verkligen kul att gå runt att prata med lite folk jag inte träffat på ett tag!

Ungefär en timme senare så var det dags för poängjakt! 
För min del betydde det att skämma ut mig lite för allmänheten. 
Vi fick tre sidor med knäppa saker som vi skulle göra de nästkommande två timmarna."Make a scen" stod på listan och jag och Linnea satte oss vid en fontän bland allt folk på Trafalgar square, satt och småpratade lite innan vi började skrika på varandra. Haha, herregud vad vi skrattade efteråt och blickarna vi fick...
Detta filmades även som bevis att vi hade gjort det, och ja, det såg ju sjukt ut!
Jag fick också äran att stå uppe på på en av de feta stenstatyerna och dansa Gagnam style med ett gäng främlingar, vi sjöng och dansade Euphoria mitt i Covent garden (vi fick applåder!) och gjorde Harlem shake nere på en tunnelbanstation. Det blev också många andra foton och filmer (inte med min kamera dock) och vi hade väldigt kul.

När solen hade gått ner och vi alla stod och frös var poängjakten slut och wiho, vårt lag vann!
Vi vann tre pund var som jag köpte mat för och sedan spenderades resten av kvällen i min säng. Bra söndag!

Under min helg har jag annars hängt med Gullis, varit en del på Oxford street, suttit barnvakt, kollat på How i met your mother, blivit (som resten av Sverige) lite småkär i Anton Ewald. Jag har även varit en del på Starbucks (där jag befinner mig just nu) och om ett tag ska jag möta Sandra och dra på ett nytt pass på gymmet (som sägs vara helt fruktansvärt).
Vi har i alla fall sagt att om vi avlider så gör vi det tillsammans, det känns bra!
Men jag hör väl av mig om jag kommer därifrån levande. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar