måndag 25 mars 2013

My sisters birthday.

Idag är det min underbara storasysters födelsedag!!!

Jag och min syster har alltid stått varandra väldigt nära. När vi var små så brukade vuxna prata om oss som syskonen som aldrig bråkade. Klart vi bråkade ibland, men vi var faktiskt något utöver det vanliga! Trots att det skiljer 6 år på oss så har vi alltid varit väldigt nära. Hon har alltid tagit hand om mig, hjälpt mig med så mycket, lärt mig så mycket. Utan henne hade jag av hundra olika anledningar aldrig blivit den personen jag är idag.
När jag var i 4-årsåldern så lekte vi skola varenda dag när hon kom hem från (den riktiga) skolan, och då lärde hon mig att läsa/skriva/räkna. Utan det hade jag aldrig hoppat över en klass, vilket hade lett till andra vänner, ett annat liv, och då hade jag aldrig befunnit mig i London just nu. Och det är bara en liten sak av allt hon har gett mig. 
Vi växte aldrig ifrån varandra med åren, hon fanns alltid kvar vid min sida. Och efter alla tidiga morgonar när jag tvingat upp henne för att leka med mig, efter alla kvällar då jag tvingat henne städa mitt rum för jag inte velat göra det själv, efter alla gånger jag bara var en jobbig liten unge, så har hon gång på gång ställt upp för mig. Och fortsatt ge mig all sin kärlek.

Hon är världens bästa syster och det är jobbigt att vara så långt ifrån henne.
Jag saknar henne så mycket varenda dag. Men jag är också så otroligt glad för hennes skull och så otroligt stolt över allt hon har åstadkommit där på andra sidan jorden. Hon har alltid varit och kommer alltid vara en förebild för mig.
Och som tur är såt finns det ju skype, facebook, sms och allt man behöver för att klara sig. Och jag vet att vi är och förblir bästa vänner. Forever and ever and ever and ever. GRATTIS SANNA!!!!! 25 år. 
*skickar tusen miljoner kramar* <3



2 kommentarer: