torsdag 7 mars 2013

Special day with Gus!

När Gus inte har något dagis samma dag som hans mamma ska på skolripp med Eliot, vad händer då?! Inte så svårt att räkna ut kanske. Det blev special day för mig och Gus! Elva timmar ihop och dagen kunde knappast blivit bättre!

Från början hade vi tänkt åka till Hampstead heath men det ville inte vädergudarna.
Regnet stoppade inte oss från att hitta på något extra kul, så vi åkte till Talacre treetops, ungefär Londons version av busfabriken.

Det här var faktiskt första gången jag åkte tåg med Gus själv!
Vi har ju gångavstånd till park, bibliotek, lekplatser och dagis, så det händer inte så ofta. 
Men Gus älskar tåg och jag tror vi båda tyckte det var kul att göra något annorlunda. 
Vi åkte två olika tåg och den första biten var lite väl skakig tyckte han som ni kan se. Haha, sötis!

Tur nog så varade den första tågresan bara i fem minuter innan det var dags att byta.
Definitionen av jobbigt var att bära den där vagnen upp och ner för alla trappor...
Men Gus var i alla fall superduktig och gick vilket gjorde allt lättare.
Här satt vi och väntade på tåg nummer 2, Gus höll hårt i sin lunchbox!

Några stationer senare hoppade Matilda på för hon skulle göra oss sällskap idag!
Superkul verkligen. Och en stund senare så var vi framme, ready to play!
En mindre version av busfabriken skulle jag kalla det, och Gus älskade det verkligen!
Jag och Matilda stod mest utanför och pratade samtidigt som vi höll ett öga på honom.
Han var så duktig så sprang runt och lekte själv en massa!
Ibland så hängde jag/vi dock med. Här åker jag och Gus en rolig rutschkana tillsammans!

Här var vi högst upp på ställningen och vinkade ner till Matilda!

Den här gröna var en ganska läskig rutschkana tyckte vi båda (det var verkligen kolsvart i den).
Men rolig var den, så jag åkte den ett par rundor med honom, hihi.

När tiden var ute och vi även hade hunnit äta lunch, så begav vi oss på tåget hem.
Gus började bli trött (inte konstigt med hur mycket han sprang runt), och det var skönt att Matilda var med och kunde hålla honom i handen när jag släpade på vagnen.
När vi hoppade av sista tåget så hamnade Gus i vagnen och somnade bums.
Planen var att äta cake på vår special day, så vi gick inom Gail's och köpte två bitar cheesecake
som jag och Matilda åt hemma hos mig (och sparade undan åt Gus såklart).
Officiellt godaste cheesecaken jag någonsin ätit!

Sedan var det dags för Matilda att dra hem och ta hand om sina barn,
och för mig väntade en lugn timme med en sovande Gus då jag småstädade och tog det lugnt.
De resterande timmarna bestod av Toy story, lego, tvätt, middag och bad.
Och sedan slog klockan sju och vid det här laget hade Clare kommit hem så då tog hon över.
Men åh vilken himla bra dag jag har haft!!! Garanterat en av de bästa jobbdagarna ever.
I väntat på tåget.<3

1 kommentar:

  1. Så himla mysigt det var!:)) Ni är SÖTAST.
    OCH cheesecaken <3 <3<3. Allt gult är fan gott!! (-senap)

    SvaraRadera