tisdag 5 mars 2013

The first day of spring!!!

Idag var det the first day of spring!!!
En dag då jag har haft lite kvalitetstid med mig själv. Haha, deppigt det låter, men jag har haft en fin dag!

Dagen började bra och när jag promenerade hem från dagiset vid nio-tiden så svettades jag som bara den i min vinterjacka. Var det äntligen dags att ta på sig vårjackan?!
Jag skyndade hem och satt i min säng och funderade. Var tiden verkligen inne? JA det var den, och åh vad jag var lycklig när jag tog på mig min nya fina skinnjacka och mina älskade gamla converse. Förutom det så hade jag nya byxor, nya solglasögon och för en gångs skull tänkte jag ta bussen in till stan! Livet var perfekt när jag gick upp för gatan, men så enkelt var det ju såklart inte. Väl framme vid buss-stopet så insåg jag såklart att mitt oystercard låg i min jackficka, i vinterjackan, i samma ficka som mina nycklar... Snacka om att jag blev irriterad på mig själv!! Så himla korkat att inte tänka på det. Det var tur att Eliot var sjuk idag så att han och Clare var hemma och jag kunde gå tillbaka. Lite bitter var jag ändå, så jag tröstade mig själv genom att köpa snickers innan jag vände om igen.

Hemma igen fick jag många fina komplimanger om min vår-look av Clare, så ja, jag blev väl glad rätt fort igen. Och ja det kändes ungefär som att jag svävade på moln idag, bara grejen att inte ha en tjock vinterjacka som tynger ner hela en gör så otroligt mycket!

De kommande timmarna spenderades på ett soligt Oxford street. Trots att jag har månadskort som gäller i typ två dagar till och det i vanliga fall är rätt nice att bara hoppa på en buss, så gick jag upp för nästan hela gatan. Jag var så glad, det är precis det här jag har sett fram emot och väntat på så länge nu!
Jag gick runt i affärer ett tag, fyndade lite småsaker på rean, sedan köpte jag sushi som jag åt i en park. Jag hade gärna suttit där längre och njutit, men tiden gick fort och det var bara att sätta sig på en buss hem igen.

När klockan var halv fyra så var jag redo att hämta Gus på dagiset. Kan lova att jag svettades när jag knuffade vagnen för uppförsbacke, trots att jag hade öppen jacka. Men ja, 16 grader och solsken! Gus tog av sin tjocka jacka och vi sprang sista biten. Hemma var kusinerna och deras mamma på besök (två tjejer, varav en är 2 år och en är en liten bebis). Jag fick stå för att laga middag åt hela spektaklet och sedan badade jag även 2-åringarna, städade undan the big mess i köket och lite sådär. Bra dag och jag håller alla mina tummar så att solen fortsätter skina resten av veckan!

Lite sådär såg jag väl ut på ett ungefär. /dålig-självutlösarbild


2 kommentarer:

  1. Woho! snygge! saknas bara en ukelele, en park och en frozen <3

    SvaraRadera