söndag 30 juni 2013

Årets varmaste dag. (och helg)

De här dagarna har varit fyllda av solsken!
På fredagskvällen så gick jag och Matilda och såg Wicked, den var (så klart) jättebra! Sedan hade vi sleepover hos mig. Det finns verkligen inte mycket som toppar ett tomt hus när familjen är iväg, att få sova ut och vakna när det är knäpptyst!  Lördagen började alltså med en sovmorgon, sedan köpte vi frukost på Gail's, spelade/sjöng, låg och solade/svettades i trädgården, gjorde grillad lax på kvällen. När Matilda drog hem för att sitta barnvakt så ställde jag mig i tvättrummet och vek tvätt. Har inte gjort det på en evighet i och med den trasiga tvättmaskinen, och hade fått i uppdrag av dom att vika lite när de var iväg. Kaos var det, sååå mycket kläder och jag visste knappt vad jag skulle börja. Men en timme senare var allt ordnat och klart. Resten av kvällen spenderades i min säng med bra musik. Jag har varit ute varenda kväll den här veckan så det var välbehövligt med lite alone time, även fast det kanske inte var den ultimata lördagskvällen!

Såhär såg jag ut en stund i lördags, innan jag svettades ihjäl och bytte om till bikini.


SUNday! Detta skulle vara årets varmaste dag så då tog jag tillfället till akt att ta på mig en av (alla) mina magtröjor, och ett par av (alla) mina shorts. Jag, Matilda och Linn drog till Brick lane, där vi spenderade några timmar. Vi gick runt och kikade på allt, jag köpte ett fint linne på Vintage-marknaden, vi tog foto i fotoautomaten på Rough trade och sedan var det dags för lunch. Jag åt sushi, mums!
Vid tre-tiden så drog vi oss hemåt eftersom Linn var hundvakt och behövde hem och gå ut med hunden. Vi hängde på och vandrade runt ett tag i hettan, på en kyrkogård som ligger ungefär 10 minuter från mig. Det visste jag inte om! Sedan drog jag och M hem till mig en liten stund innan vi mötte upp Linn och Viktoria. VI satte oss i Queens park en stund och pratade och åt tills värmen försvann, nu har jag kommit hem och familjen kom också precis.


Såhär såg jag ut idag.

Ännu en bra helg! Så skönt att den efterlängtade sommaren äntligen är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar