onsdag 19 juni 2013

Little Venice en tisdag & en varm onsdag.





Så såg tisdagen ut när vi promenerade runt vid Little Venice med en frappe och pratade om framtiden.
Det är verkligen mysigt där, att gå längs med vattnet. Diskuterade vad som hade varit värst, om man själv hade blivit iknuffad i vattnet eller om ens iPhone hade. Rätt självklart svar egentligen, iPhonen såklart!

Idag har det varit den varmaste dagen någonsin typ! En riktig hetta och även fast jag gått runt i shorts och tunna strumpbyxor har jag svettats hela tiden. Till och med nu ikväll när jag gick hem från gymmet och klockan var tio så var det hur varmt som helst. Men ska väl inte klaga egentligen...
Jobbdagen har varit okej. Gjorde bad och bedtime för Gus (mini-babysit). Självklart börjar han under badet spruta vatten på mig med nån leksaksgrej = jag säger till honom = han börjar spruta på golvet = jag säger till honom = han sprutar på mig igen = jag blir irriterad och säger "Gus what did I tell you?" och sedan började han såklart gråta efter sin mamma. Så typiskt, när han vet att han har gjort fel mot mig så blir han alltid ledsen och ska börja skrika efter henne. Jag var inte överdrivet pepp men lyckades få honom på humör igen och två minuter senare sprang vi runt i tv-rummet och jagade blöjan (haha normalt det låter) och då skrattade han hur länge som helst och allt var bra igen. Och då blir man ju glad liksom, så ja då var det glömt! Bedtimen gick bra sen i alla fall och Clare kom hem strax efter åtta och tog hand om de andra två.

Imorgon så ska vi gå på konsert på kvällen!!! Haha, så himla knäppt men roligt! Köpte biljetter i måndags och nu sitter jag och försöker lyssna in mig lite på skivan. Kommer väl eventuellt känna igen några av låtarna? Haha... Mer om det en annan gång.

Vet inte om jag nämnt att tvättmaskinen har varit sönder sen förra måndagen (alltså hela tiden sedan jag kom tillbaka från Sverige) och idag skulle den nya komma, men tydligen var den för stor för att gå in i tvättrummet... Så hoppas verkligen de kan fixa det imorgon för om jag inte får tvätta i helgen blir jag galen. Vilka i-landsproblem man har... Otroligt intressant med. Nä nu är det dags för mig att sova, om jag nu kan somna i denna värmeböljan... Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar