söndag 23 juni 2013

Midsommar!

Vilken otroligt bra midsommar jag hade!
I London firar man alltid midsommar dagen efter alla andra, alltså på lördagen istället för fredagen. Varför vet jag inte, det är ju ändå bara vi svenskar, men så är det i alla fall.

Hur som helst! Dagen började med att Matilda kom inom mig och vi åt god midsommarfrukost,
 förberedde baguetter och lockade håret.



Bananpannkakor, fruktsallad och lite smått och gott bjöds det på!


Glada!!!

Sedan tog vi en sväng inom "West en live" vid Trafalgar square där olika musikaler hade 10-15 minuter var att gå upp och köra några låtar live. Det var smockat med folk men vi stannade en stund och såg bland annat framträdanden från Matilda the muscial, The bodyguard, We will rock you och några fler.


Sen var det dags att börja midsommarfirandet! Vi gick till Hyde park där Londons alla svenskar höll hus. Och så var det! Massvis med folk satt i gäng på picknickfiltar och pratade, åt, drack, hade det mysigt. Fler och fler kom hela tiden och det var lite festivalstämning över det hela tyckte jag, hur kul som helst i alla fall. Vi satt ett gäng på ca 10-15 pers, så kul att träffa folk igen man inte sett på ett tag! 



Jag och fina Linn som jag (äntligen) fick träffa!

Några timmar senare så hade alla ätit massvis med jordgubbar, alla var sååå kissiga och vårt lilla gäng var redo att dra hem. Men dagen tog inte slut där. Jag hann äta lite mat och ta på mig strumpbyxor innan jag tog bussen till Camden för att möta upp resten igen. Matilda hade tråkigt nog babysit men jag mötte upp de andra: Cissi, Sandra, Linnea och Linn. Vi gick till en pub och lyssnade på en spelning, satt och pratade lite och sådär. När C, S och L drog sig mot södra London så åkte jag och Linn hem till mig där vi satt och drack te och pratade i några timmar. Hur mysigt som helst! En fantastiskt bra midsommar! :)

 
Glad sommar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar