söndag 16 juni 2013

Saturday on the theatre.

Idag har vi
1. Gått på teatern "The cripple of inishmaan" där Daniel Radcliffe hade huvudrollen! Det var väldigt spontant att vi gick på den, billiga biljetter och ståplatser längst bak (tur att man kan tjuvsitta i trappan för det var painful att stå). Men den var rolig, annorlunda och fin. Tyvärr lite för irländsk för att jag skulle hänga med på all repliker, men en del skratt blev det ändå. Han är verkligen en duktig skådis, Daniel!!
2. Gått och sett musikalen Les Miserables. Den är ju så poppis nu och när jag kom dit imorse sa de som vanligt att allt var slutsålt för både dagen och kvällen. Men sedan pratade kollegorna lite och valde att öppna standing tickets! Så vi fick superbilliga stå-biljetter och det var SÅ VÄRT!!!! Sikten var perfekt och det var inte alls obekvämt som på den andra, vi hade ett bra räcke och en mjuk vägg så jag stördes inte alls av att stå! Så avnjöt tre timmar av världens bästa musikal! Tror inte jag var den enda som tyckte det, har aldrig varit med om så mycket applåder och jubel efter varenda låt, och det förtjänade de såklart! De var helt fantastiska, otroligt vilka talanger det finns i musikalvärlden.
3. Allmänt hängt på stan bland sommar-rean. Men inget köpt faktiskt! Vi åt massa gott dock, det blev allt ifrån våffla till lasagne för min del. Och så öste regnet ner ett tag så vi sprang runt och gapflabbade med Matildas sjal över oss. Det gick sådär!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar