torsdag 13 juni 2013

Day 282.

Alltså de senaste dagarna har faktiskt skiljt sig en del från hur de brukar se ut. Eller ja, nu när jag funderar över det, kanske inte överdrivet mycket. Jag gick med Gus till dagiset igår och då tog vi hans sparcykel (ingen vagn alltså) för första gången. Något jag skulle ångra på direkten! Haha, det gick inte överdrivet bra och jag fick dra honom större delen av vägen... Så det är inget jag rekommenderar, men men, det skadar aldrig med lite spänning i vardagen!

Barnen hade en dålig dag igår. Eller först gick allt bra, Gus hade en kompis från dagiset här och de lekte så bra och var sjukt söta. Men Eliot mådde dåligt, Orla var lite småledsen och Gus humörsvängningar var där som vanligt. Det slutade med att alla de satt och kollade på tv, jag och Clare var i köket och helt plötsligt hör vi ett skrik. Fem sekunder senare så skriker/gråter Gus hysteriskt, och även Eliot och Orla gråter båda två. Fattade typ ingenting, tydligen var det ingen big deal heller men eftersom ingen hade en bra dag så var det väl bara toppen av isberget. Men men! Bättre dag idag. Jobbade lite extra och var med Gus mer än vanligt men idag har han mått bättre, vi hade det mysigt, var ute och lekte en del, satt inne och pysslade en del. Lagade en god wok och slapp bada honom. Bra dag!

That was it, typ. Och BILDER från de senaste dagarna:

Vi glassade till det med en underbar Brownie på Byron här om kvällen!



En underbar och enorm pannkaka blev tisdagslunch.


 Indiskt lunch åt vi också en dag, var det i onsdags?
Indisk mat är det bästa jag vet, även fast munnen brinner ihjäl!
(OBS det bästa jag vet efter sushi)

 Det har varit regnigt och tråkigt väder för det mesta.

 Vi har shoppat... men alltså
1. Det var rea!!!!
2. Jag åker ju för fan snart hem!
Detta försöker jag tänka på för att bota min ångest, men är ju helt kär i min nya klänning!

 Jag har kollat lite Teletubbies med Gus.

Här lekte vi i trädgården. Haha han ser förtvivlad ut,
det var han dock inte! Vi fascinerades över snigeln som satt fast på bollen.

Okej detta var sött!
Vi hade penslar och skrev med vatten på marken.
Gus såg förtvivlad ut och sa "I can't do it!"
Jag frågade vad och han svarade att han inte kunde skriva "3" så jag skrev det åt honom.
Sedan frågade han "Camilla, how old are you?"
Jag "Nineteen", Gus "Then you need to write nineteen for you!"
Och sedan frågade han hur gammal Clare, Eliot och Orla är,
och bad mig skriva upp det, så på bilden ser ni alla åldrar!
(Och oroa er inte, George blev inte helt
left out utan kom lite senare än bildens togs bara)

Vi gick förresten till Svenska kyrkan här om kvällen
och gick på avslutningen till Ung i London.
Där bjöds på ost, kex och ja, ni ser ju på bilden.

Nu ska jag bege mig ut och njuta av en smoothie som jag vunnit på vadslagning!
Föräldrarna har middag med massa folk, en del har kommit redan så
ska noga smita innan ännu fler anländer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar