torsdag 21 februari 2013

Söndag på landet.

På lördagskvällen innan jag somnade tänkte jag "Åh, jag sov i en 90-säng utan att tänka på det". Jag kan säga att jag vaknade denna natten av att jag höll på att rulla ur sängen.

Sent på lördagskvällen kom även farmorn och farfarn hem från sin Egypten-resa. Jag träffade dom på söndagsmorgonen vid frukost, och sedan tog vi alla på oss stövlar för att gå ut på en promenad. Det var en blandning av skog och ängar och det blev en del uppförsbackar, men fint var det, och solen sken.




Efter promenaden tog vi en tur in till Canterburry! Vill även påpeka att vi var åtta pers i en bil, jag och Eliot satt i bagaget där det fanns stolar man kan fälla upp, coolt var det, haha! Sedan gick vi för att se ett väldigt stort och vackert katedral. Säger som Clare: man kunde tro man var i Paris.
Sjukaste av allt var att farmorn och farfarn hade gift sig där! Helt sinnessjukt, jag börjar helt seriöst undra hur viktiga/rika de är...? Sjukt häftigt i alla fall, det var verkligen enormt.







Efteråt var det dags att äta lunch. Första plan var en marknadsplats men en liten trappa upp låg restaurangen. Ut genom fönstret kunde man se världens första järnväg och även första loket var på plats att kika på.
Nu väntade en trerättersmiddag! Kan ju säga att jag tog för mig, haha, hade ju aldrig ätit på sådär om jag hade betalat... Jag provade musslor för första gången, huvudrätten blev lamm och slutligen en underbar "hot chocolate fondant" som smälte i munnen på mig.




Lite senare drog vi tillbaka till huset, och därefter åkte vi hem till London igen.
Den här gången hade vi tur och det gick himla fort, bara 2 timmar tog det.
Och känslan att komma hem... HOME SWEET HOME!<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar