söndag 24 februari 2013

The Brit Awards.

I onsdags så var det The Brit Awards (största galan i UK) och massvis av världsstjärnor skulle dit, alltså vi med! Inte nog med att vi båda slutade tidigare och alltså var lediga, jag hade även ett tomt hus eftersom familjen hade åkt iväg!

Matilda kom hit och sedan drog vi vidare till den enorma arenan O2. Det fanns två röda mattor, en för allmänheten och en för journalister och de som hade biljetter. Vi stod ju vid den för allmänheten, men lyckades ändå få väldigt bra platser och stod långt fram, nu var det bara att hoppas på att några ville komma och hälsa på sina fans här.
Och ja! Vi hann knappt ställa oss innan alla började skrika och helt plötsligt stod Taylor Swift framför oss! Ganska coolt faktiskt, jag hade verkligen kunnat röra henne om jag hade sträckt ut min hand, och det blev några ganska bra bilder. 

Tyvärr var det inte så jättemånga som kom för att gå på den allmänna mattan, men vi fick se hela One direction och även Olly Murs. Man märker att One direction är Englands stoltheter eftersom alla affärer kryllar av tröjor/koppar/prylar med dom, och ja herregud vad folk skrek. Det kom verkligen som en stor våg och pojkarna kom gående från andra hållet med, så alla skrek och fotade (inklusive mig själv haha) men ingen visste vem/vilka det var som kom. Knäppte av en väldigt rolig bild på Harry Styles och lyckades även filma (såg verkligen inte vad jag själv höll på med, haha) några andra av bandmedlemmarna. 

Meeeen, vi lyckades ju se några till. För saken var den att man såg när alla bilar kom, såg när de steg ur bilen, om man hade tur kunde man även se bort på den andra mattan. En del människor såg man på väldigt långt håll utan att uppfatta vilka det var, men fick sedan reda på (genom röda-mattan-bilder på internet) att det var någon kändis. Vet inte riktigt om man kan räkna det, MEN det var två personer som man verkligen kunde se, att det var dom. Robbie Williams och Justin Timberlake.

Jag minns fortfarande exakt hur Justins ansikte såg ut, och hela grejen när han kom var också sjuk. Han var typ sist, det var ganska många som hade gått och nu stod vi båda längst fram mot staketet. Det var väldigt kallt, mina fingrar hade i princip frusit till is och vi funderade på om det var dags att bege sig hem. Men då kommer en sista bil, någon stiger ut långt där borta, och ALLA börjar skrika. Vid den andra mattan så är alla i extas och vid vår matta så börjar alla skrika/trycka/hoppa. Och folk skriker "JUSTIN" och jag och Matilda kollar på varandra, vet att Justin Bieber är i London just nu. Där drabbades jag av panik och jag var så kall så jag kände att nu var jag nära tårar. Sedan säger någon "Justin Timberlake" och två sekunder efter ser jag honom. COOLT!!! (Men okej, jag erkänner att jag blev lite besviken, men samtidigt så var det ingen bottennapp att se honom direkt.)

Det var nog allt om Brit Awards. Vi begav oss hem till mig och det blev en galen kväll bestående av köttfärssås, en tur med sparcykeln i mörkret, färdig-cheesecake, sång och gitarrspel, nostalgi med gammal musik och vi lyckades även göra världens roligaste film. Hahaha. Den får ni kanske se någon gång, men bara kanske. Grym kväll!!!

Taylor Swift (bilden blev lite knäpp på grund av alla kamerablixtar)
Taylor!!
Harry Styles, hahahha! Lyckades verkligen fånga snyggaste minen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar