tisdag 16 oktober 2012

6 veckor.

Den här dagen har varit minst sagt spännande!
Morgonen var lugn, på dagen träffade jag Sandra och vi åt lunch, kollade på en väldigt konstig film och hade det bra. Tog tiden att gå mellan oss, dörr till dörr, och blev faktiskt längre än vad jag trodde: 1 minut och 28 sekunder! Haha.

Men ja: Eftermiddagen...
Jag nämnde ju igår att Gus hade varit duktig med pottan hela dagen. Låt oss säga såhär: Han var inte riktigt lika lysande idag.
Hela grejen att gå i parken med en potta gör väl också saken svårare, igår var han ju hemma... Men ja.
När vi kom till parken så spelade vi fotboll och några minuter senare så satte jag honom på pottan. Efter två minuter lät jag honom gå, men pottan var tom. Fem minuter senare= Kiss över hela byxorna. Byxbyte nr 1.
Ett par rena byxor och kalsonger senare satte vi oss på parkens café och drack varm choklad. Kanske en kvart senare går vi ut, han springer in i en buske, står blixt still, säger "go away" när jag försöker närma mig. Detta betyder bara en sak: HAN BAJSAR! Där ville jag ju dö lite, hasade fram pottan men nej, det var för sent, han rörde sig inte och jag kunde omöjligt lyfta ur honom från den häcken. Fem minuter senare: Byxbyte nr 2.
Vi lekte en stund till, några minuter senare tog jag fram pottan där han slutligen satte sig och kollade ett 6-minuters-klipp på min iphone. Han reser sig och.... världens minsta kiss. Räknas knappt. Han sprang runt lite i parken. Jag trodde faktiskt att det var lugnt, men nej... Tio minuter senare var det kiss överallt: Byxbyte nr 3.
Haha, nu började jag bli trött och byxorna tog slut. Eftersom klockan dessutom var rätt mycket så gick vi hem: Inga mer byxbyten!!! Men tänk att allt detta hände, och öppet i en park...

Under middagen så fick jag mata honom med elefanterna... Men han åt i alla fall bra och sedan gjorde han världens duktigaste besök på POTTAN! A big wee! Lycka typ... Haha. Ja.
Clare tyckte så synd om mig men sa att jag hade varit jätteduktig som hade klarat av det. Det tycker faktiskt jag med! Får hoppas på en bättre dag imorgon!

Kvällen bestod av frozen yoghurt på stammis-stället med Matilda, Gullis och Sofie. Det var en trevlig, mysig och bra kväll, men nu är jag jättetrött.

Inser också att det låter som att jag har haft en fruktansvärd jobbdag, men nej faktiskt inte. Visst hade jag ångest i fem minuter när Gus stod och bajsade i häcken och tredje gången jag bytte byxor var humöret kanske inte heller på topp. Men annars hade vi superkul när vi lekte, fikade och sprang runt. Går ju heller inte att vara sur på honom när han är så himla söt. Och för att se det från den ljusa sidan: Han grät inte en enda gång, det fanns klädbyten och han satt duktigt på pottan (även fast timingen var dålig).

Har över lag haft en bra sex-veckors-dag. Nu är den slut. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. alltså hahahahahahaha dör av skratt typ, så söt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att någon kan glädjas åt det :D hahaha!! :)

      Radera