torsdag 11 oktober 2012

Onsdag & torsdag.

Igår förmiddag gjorde jag en mycket spännande upptäckt. Den är nog totalt urtråkig för alla er men för mig är den betydelsefull. Det tog mig dock fem veckor att upptäcka det (vilket är ganska pinsamt och korkat) men det jag insåg är: Att man kan lyfta på de stora, tunga, svarta grejerna på gasspis-plattorna. Det har varit totalt värdelöst att försöka få rent den där spisen fram tills igår, när jag insåg att det går att flytta på dem... Idiot? Lite, ja. Men bättre sent än aldrig.

Annars då?
De två senaste dagarna har till största del bestått av LEK! Ena sekunden ligger jag halvdöd i soffan, utslagen och gör mitt yttersta för att vara rolig och andra sekunden går jag runt och pratar i alla olika sorters tonlägen för att vara olika figurer. Måste ha energi men det är så svårt att hålla den uppe ständigt.
Det har blivit lite matlagning, tvätt, disk och även ett bajsblöjebyte, men mest har jag bara lekt som.....en två-åring...

Idag var jag dessutom med Gus från klockan tolv så det blev en lång dag. 
Måste berätta om vår lunch, det var en av de mest ansträngande måltiderna hittills, men ändå så himla rolig. Vi kom hem från dagiset och han kollade på Toy story när jag lagade mat. När det blev matdags så ville han såklart fortsätta kolla och inte äta = gråt och skrik = hmm vad ska jag ta till nu? För att fatta mig kort: lunchen bestod av att hela elefantfamiljen (5 st) en och en skulle mata Gus med skeden efter att de alla hade smakat allt (varje gång)... Ja herregud, svårt att förklara men ni skulle sett, hahaha... En klumpig elefant och en sked skulle jag hålla med min minihand och grabba upp mat och mata honom med...
Tips från coachen: När de inte vill göra något så gör det till en lek! Haha...

Det har inte hänt så mycket spännande annars. Igår var jag med Matilda och vi åt supergoda sallader och bästa frozen yoghurten på stammis-stället. På kvällen träffade jag Sandra, vi åkte till en au pair-träff men gick fel och kom sent (fast vi har varit där förut...), mötte upp Cissi, satte oss på svenska puben och hängde där en stund.

ONSDAG.
Frozen yoghurt, sovande bebbe, såhär såg jag ut.

TORSDAG
Grym lunch blev det när man hittade Scans köttbullar i kylskåpet och sen myste jag ju med min pojk.

Ikväll har jag umgåtts med Matilda över Skype och nu sitter jag och lyssnar på Mumford & Sons, redo för att krypa ner i sängen. Det är SÅ SJUKT på alla sätt och vis att det är fredag imorgon. Vad hände med den här veckan??? Fattar ingenting. Känner mig så tråkig nu men lovar att i helgen kommer det roliga bilder... Wait for it! Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar