måndag 29 oktober 2012

Day 55.

Idag har jag haft en bra dag, jag har ju varit ledig mest, och jobbat en stund.
Dagen började med en sovmorgon, sedan lunchade jag, Matilda och Anna på en japansk restaurang (sushi för mig såklart) och sedan åkte jag hem och tog det lugnt innan familjen kom hem. Då väntade massvis med lek med Gus! Sedan åt vi och sen badade jag honom och la honom. Skulle ju ha babysit men pappan kom hem vid halv åtta, så det blev ju inte så mycket med det.

Men åh, min lilla Gus. När jag träffade honom idag så insåg jag typ att jag har saknat honom. Det är såklart hur skönt som helst att vara ensam och ha ett tomt hus, och när man väl har lekt i en timme så vill man helst bara sluta. Men jag hade faktiskt saknat honom ändå, han är ju för gosig! Han hade tydligen pratat om mig i bilen på väg hem och frågat massa efter mig.
När de kom hem och han fick syn på mig blev så sken han verkligen upp och ville leka med mig på direkten. Sen så sa han att han ville att jag skulle bada honom (hans mamma gör det 90% av gångerna och han vill alltid att hon ska göra det). Han har varit jättesnäll och duktig hela dagen, så himla mysig när han vill kramas, vara nära och när han säger att han tycker om mig! Min lilla bebbe. Trodde ju faktiskt inte att han skulle vara sån efter helgen, just eftersom vi inte har träffats sedan i fredags och han varit med sin familj sen dess. Man är ju bättre vänner när man är med varandra mycket och ofta, så jag förväntade mig inte att han skulle vara så glad och att han skulle ha saknat mig! Så gulligt, hihi.

På tal om något helt annat: Vårt kylskåp ekar tomt nu!
Imorgon åker familjen iväg och kommer inte hem förrän på söndag eller måndag! Men Clare ska lämna matpengar för veckan så jag planerar att storhandla imorgon. Så himla bra förresten, jag gick nyss ner för att fråga om maten och hur man sätter igång larmet, och efteråt stod vi bara och pratade om allt i typ en kvart. Jag trivs så bra!!! Tycker om henne och familjen så mycket. Och när vi sedan sa godnatt och jag gick upp för trappan så insåg jag att jävlar, där flöt min engelska på! Har nog lärt mig mer än vad jag tänker att jag har ändå.

En liten höstbild på mig tagen här om veckan!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar