onsdag 3 oktober 2012

Day 22.

Idag har det varit en mycket bra dag!!
Jag tänkte börja med att sammanfatta allt jag har ätit idag:
Toast, te, crêpes med nutella och banan, donut, te, morotskaka, pizza, vitlöksbröd, glass.
Inte nyttigaste dagen i mitt liv alltså men helt okej!!!! (Och dagen är inte slut än...)

Morgonen gick fort och allt var som vanligt. Efter jobbet så åkte jag och Matilda till Camden. Vi gick runt lite i affärer och på marknaden och det var supermysigt. Det kom dock en rejäl skur, det bara öste ner och tydligen hade det haglat här i Queens park. Men vi hade paraply och det regnade inte hela tiden utan var fint väder ett tag, så vi överlevde. Kul att se Camden i dagsljus!

Camden!
Camden från dubbeldäckar-bussfönstret.
Från fönstret igen. Påväg hem.

En sak jag har lagt märke till de senaste veckorna är att jag alltid blir så himla trött på eftermiddagarna runt 2-4. Precis då man börjar igen och behöver energi för att leka med Gus!
Hur som helst, idag bestämde jag mig för att ta en liten tupplur, så när klockan var två så powernapade jag i en halvtimme. Så himla skönt. Hade ställt alarm såklart, men Clare kom in i mitt rum fem minuter innan alarmet ringde så då vaknade jag!
Sedan gick hon för att hämta Orla och jag väntade på att Gus skulle vakna. Mormorn anlände så jag pratade mest med henne i väntan på att höra något i babymonitorn. Men tiden gick och Clare och Orla kom hem med morotskaka, så vi fick väcka Gus och sedan blev det fikamys.
Efteråt så gick jag, Gus och sparkcykeln och handlade tepåsar och baguette, och därefter blev det lek i trädgården.
Pojkarna kom hem, Eliot och två av hans trum-kompisar. Vi åt mat och jag fick prata lite svenska, haha. Eliot sa ett ord på engelska som jag skulle säga på svenska, när jag sa det så skrattade han och sedan försökte han säga det på svenska, och då skrattade jag. Typ så var det! Haha.
Det blev efterrätt, en full diskmaskin som skulle fyllas ännu mer och sedan fixade jag bara lite smått i köket. Det fanns inte något att göra så jag fick sluta en stund tidigare.

Igår firade vi ju fyra veckor i London och imorgon är det en månad (!!!!). Men eftersom Matilda hade babysit igår och jag imorgon, så firar vi med bio ikväll! Vi ska se "The perks of being a wallflower" som har premiär idag! Nu måste jag faktiskt gå om jag ska hinna iväg. Kramis!

3 kommentarer:

  1. Gris. Vill också se filmen. Inga spoilers nu va.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nöff. Nej då men den var jättebra!!!

      Radera
  2. honsomocksåbarithärienmånad3 oktober 2012 kl. 22:38

    1 månad!!!! Galet. Finfinfin 1 månadsdag (även om den egentligen är imorgon) och filmen <3 <3

    SvaraRadera