söndag 21 oktober 2012

Mathelg!

Jag hade det bra under min lediga fredagseftermiddag, bortsett från att jag var inne i min egna lilla värld (min iPhone) och råkade ramla ner för kökstrappan. Missade alltså några steg, och sen låg jag där på golvet ett tag och skrattade åt mig själv... Fick ett litet sår på min lilla hand, men annars överlevde jag smällen, haha.
Såhär såg jag ut i fredags, jag och Ekströms frasvåfflor!
Helgen spenderades till största del i ett tomt hus med Matilda. Det bästa av allt: MATEN. Fick lite matpengar av Clare i fredags och sedan drog vi och storhandlade. Och vi har varit sååå duktiga (bortsett från att brandlarmet har gått två gånger). Det har i alla fall varit HUR GOTT SOM HELST! 
Här kommer topp 3 bästa måltiderna i helgen:

1. Fredagsmiddagen.
Går inte att beskriva hur gott det här var!!!!!!
Potatisklyftor, kött, bearnaisesås och en underbar sallad med fetaost, majs, tomat och lite allt möjligt gott!
2. Söndagsfrullen.
Åh. Det här var också helt obeskrivligt.
Vi skulle göra våfflor men hittade inget våffeljärn så det blev lite pannkas-våfflor istället.
Helt underbart gott, med färska hallon och björnbär, sylt och socker + fil, smoothie och te.
3. Lördagsfrullen.
Fil med socker, kanel, kellogs k special, russin!
På bageriet köpte vi nybakta scones med jordgubbar och vit choklad i och äpplepaj i muffinsform.
Kokt ägg, te och smoothie. MUMS.

Det blev även en god köttgryta med svamp, sparris och creme fraiche som tyvärr inte fastnade på bild. Gott!
Men nej, vi åt inte hela tiden. På lördagseftermiddagen så åkte vi till Europas största shoppingcenter Westfield, med Anna. Fick med mig en mysig kofta från Urban Outfitters hem!

Lite såhär såg det ut. Verkligen jättestort!
Inte bra för mig med sämsta lokalsinnet alltså.
Jag drack en helt underbar milkshake med smak av Kinder maxi. Jag var i heaven!
Vi har unnat oss sovmorgonar, spelat mycket gitarr och sjungit, kollat en del Glee och avnjutit detta:
CHIPS OCH DIP!
Svenska lantchips och sourcream and onion-dip. Mmmm.
Kortfattat: Jag har haft en väldigt bra sjunde-helg-i-London!

1 kommentar:

  1. den fläskfile måltiden är fann legendary!!

    SvaraRadera