tisdag 9 oktober 2012

Babysitting.

Jag la precis barnen och nu ska jag själv försöka hålla mig vaken tills föräldrarna kommer hem. Känner mig så sjukt trött och sliten, hade verkligen kunnat somna nu.

Igår var jag med Matilda på dagen. Vi åt lunch, gick lite ärenden haha, och åt frozen yoghurt.
På eftermiddagen var jag och Gus i parken och vi hade verkligen hur kul som helst. Mycket skratt och även lite gråt på vägen hem när han fick blöta byxor av att plaska i vattenpölar. Men jag känner verkligen att jag börjar lära mig att hantera den där gråten nu. Jag har liksom förstått på riktigt att när han börjar gråta när vi är ensamma så har det inget med mig att göra över huvudtaget. Han gråter ju minst fem gånger om dagen när han är med sin mamma och det handlar ju inte om vem han är med. Hur som helst så känns det som jag har lärt mig att hantera det nu, jag vet vad jag behöver säga och göra för att få honom att sluta gråta, även om det kan ta lite tid ibland.

Imorse gick jag med Gus till dagiset. Jag pratade med min saknade syster på Skype och sedan bar det av till Emmie. Det blev matlagning och lunch med Emmie, Matilda och Anna.
Min eftermiddag har till största del bestått av lek! Herregud vad vi lekte alltså, ostört och otroligt länge, tills jag insåg att jag skulle kolla klockan och att det var dags för mat. Jag lagade bakad potatis, de andra kom hem och vi åt. Sedan fixade jag iordning köket som var kaos och nu är alla barnen i säng. Och jag är helt slut.

Såhär såg det ut i Kensal rise denna fina dag.
Lek. Bilden är tagen inom de första tio minuterna som sedan blev mer än två och en halvtimme.
Idag har jag bott här i 5 veckor. Det firas med....... sömn. Så fort föräldrarna kommer hem i alla fall. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar