onsdag 3 juli 2013

3-årskris, sjuk eller allmänt jobbig?

Om jag skulle namnge gårdagens morgontimme skulle den få heta "Gus drives me mad". Jag undrar verkligen vad som försiggår i hans huvud, ibland är jag säker på att det är för att han är tre och saker och ting blir jobbigare då, men alltså jag vet inte. Igår (när jag skulle gå med honom till dagiset) så började han skrika när hans mamma var påväg ut. Och visst, det gör han ibland men det går alltid över så fort hon har gått, men igår så nej... Hon sa hejdå till honom tre gånger och försökte distrahera honom med snack, lek och annat men han sprang bra efter och skrek att han ville följa med henne. Han gick inte att tysta och hon var tvungen att gå, han stod kvar i hallen och skrek/grät... Jag babblade på som vanligt, erbjöd honom saker som alltid får han att sluta men han bara fortsatte. När jag närmade mig honom så gick han upp till sitt rum och jag tänkte att jag skulle vänta in honom, för om jag inte följer efter brukar han ofta ropa på mig eller komma ner. Men nej, inte idag... Och jag hade inte tid att vänta speciellt länge för då skulle vi bli sena till dagiset, så jag fick stapla upp till hans rum där han lagt sig under sitt täcke... Efter lite om och men så mutade jag honom med a very special treat: "watch Mr men on my phone in the buggy". Så lätt var det dock inte, jag fick föreslå typ tio olika men tillslut var det Mr Tickle som lyckades få honom glad och iväg till dagiset. Men hur trött blir man inte på sånt här? Vill säga COME ON GUS jag har varit här i tio månader och du har inte haft något problem med det här innan. Så irriterande. Gissar på treårskris alltså...

Dagen var en slappedag då jag och M hängde på Joe and the juice där vi drack juice (obvioulsy) och satt och segade. De har verkligen Londons skönaste soffor där! 

Sedan var det dags att dra hem igen och jobba. Rätt basic dag. Vid 3-tiden kom en handling på 24 påsar. Det låter sjukt, men påsarna är rätt små så det är inte SÅ sjukt. Men ja, nu finns det mat som räcker året ut, typ.

På kvällen var jag barnvakt och skulle lägga allihopa. Mitt största bekymmer var då Gus, med tanke på hur han hade varit på morgonen tänkte jag att det här skulle aldrig gå! Men joho. Lite mycket spring i benen var det väl när jag skulle läsa för honom, men annars gick allt hur bra som helst! Det finaste var att han ba "Camilla can you stay with me" när han låg i sängen efteråt. Självklart gjorde jag det. Sedan sa han "I miss my mum" och sekunden efter slöt han ögonen och somnade! Åh så söt. Satt kvar och kollade på honom i några minuter innan jag insåg att nu var det nästa barn som skulle i säng!

Min onsdag har varit såååå slapp. Började fyra då jag hämtade Gus, han somnade påväg hem och de andra två var inte hemma så jag fick time off en stund. Sedan lagade jag mat, Gus vaknade (Clare tog hand om honom) Eliot kom hem, vi tre åt. Sen diskade jag (bland annat 14(!!!) matlådor), Clare badade Gus så jag slapp, och vips så var klockan sju! Och det var allt jag gjorde idag. Eller just det, dansade även till Gagnam style en gång med Gus, men det är ju standard nu för tiden.

Hade en mysig kväll inne i stan med Matilda och Linn. Vi såg faktiskt Daniel Radcliffe ännu en gång! Han var väldigt nära nu, det var rätt länge med och ja. Han är verkligen mini! Haha. Och på dagen gymmade jag och M vårt sista pass tillsammans och åt gott på Nandos! Bra onsdag!

Nu måste jag sova, imorgon väntar en lååååång dag med Gus. Förhoppningsvis blir den bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar