måndag 22 juli 2013

TVÅ dagar kvar.

Jag har påbörjat sista veckan. Ja, nu är det faktiskt bara två jobbdagar kvar. TVÅ.
Det går inte att förstå på något sätt.

Dagen började med den värsta åskan jag någonsin hört. Jag vaknade, klockan var 06.30, försökte somna om, men det gick inte. Det bara bommade och bommade, och det blev bara högre och högre. Jag har aldrig varit rädd för åska förut, men nu blev jag, tänkte faktiskt tanken att jag skulle kunna dö. Det var så sjukt högt och kändes verkligen som att det slog ner i huset bredvid, ständigt kom det två knallar efter varandra. Tillslut avtog det lite och jag kunde somna om. Men det var verkligen värsta åskvädret jag någonsin varit med om, och jag kan lova att jag inte överdriver eftersom både Sandra och Clare sa precis samma sak.

Hur som helst. Idag fick jag en liten sovmorgon, började nio istället för åtta. Jag fick ett sms halv tio att jag skulle möta dom på Gail's, så dit staplade jag iväg. När jag kom in och Gus fick syn på mig, skrek han "CAMILLA" och kutade allt vad han kunde för att slänga sig i mina armar. Åh, jag dör så söt han är när han gör så. Fick ett varmt välkomnande och en god bulle innan Clare gick iväg på sina ärenden. Tanken var att jag och Gus skulle gå till parken men han ville gå hem, så det blev så istället. Vi lekte en del, ute i trädgården ett tag och rätt länge med hans lego innan det var dags för lunch. Klockan ett fick jag en rast på tre timmar. Då promenerade jag iväg till Finchley road. (Första gången jag gick dit faktiskt men det gick smidigt och tog bara 20 minuter.) Väl där vandrade jag runt rätt mycket fram och tillbaka mellan 3-4 olika affärer, men efter drygt 2 timmar så var jag klar: nu har jag fixat alla barnens avskedspresenter!!!! Har typ haft ångest över att jag inte vet vad jag ska ge, men nu blev det nog riktigt bra. (Ni får veta senare!)

Sedan började jobbet igen, Clare kom hem med 5 barn. Kidsen var ute i trädgården och lekte i vattenspridaren och jag gjorde inte så mycket, drack lite te och höll ett öga på dom typ. Sedan gjorde jag kvällsmat, vi åt, Clare badade Gus innan hon skulle gå så jag diskade lite och väntade typ. Hon och Eliot gick, jag kollade tv med Gus och gjorde hans bedtime för sista gången. Fattar inte... Han var lite jobbig idag för han inte ville lägga sig, så jag suckade lite innan jag insåg att det var sista gången... SISTA gången jag lägger honom... Så då började jag pussa på honom istället, och sedan gick det bra ändå och han somnade utan problem.

Det skulle bli en ganska lång babysit men en nice surprise: George kom hem nyss.
Så jaha, no more babysits for me here ever again!

Har varit världssämst på att ta bilder de senaste dagarna... Och glömde berätta om min sista helg! Kortfattat: Väldigt lugn, familjen var borta lördag-söndag, Cissi har varit här, varit på picknick i Regents park med ett stort gäng, gått runt på Oxford street, kollat på film, städat/rensat/packat...
 Angående packningen så har jag inte oroat mig utan tänkt att det kommer gå utan problem, just eftersom jag tog med så mycket sist jag åkte hem. Men jag fick panik på riktigt där på lördagskvällen... Nu har jag dock packat mer effektivt än någonsin, rensat ut allt som inte är värt att ta med och det borde gå. Jag är inte 100% säker för jag har inte lagt i allt ännu, om jag har otur väger den mer än 23 kg, MEN jag tror faktiskt att det borde gå. *hoppas*

Två dagar kvar nu alltså.
Just nu jobbar jag mycket och jag har saker kvar som jag måste köpa/fixa/göra innan jag lämnar London. Har mycket i tankarna, men jag ska försöka ta det lugnt och njuta också.
Ska verkligen ge 100% nu, leka på även fast jag inte orkar egentligen. För om två dagar kommer allt vara slut.
Ni kanske förstår det med tanke på hur många gånger jag har sagt det, men jag fattar ingenting.

Okej, jag berättar väl om en av presenterna till Gus. Framkallade tre bilder som jag har köpt fina ramar till!
Sså han minns mig om några år, jag är ju trots allt hans best friend och vill inte bli bortglömd... :)
 Dessa bilder blev det!


Håll tummarna för mig mina last days!
<3

P.S. Alla snackar ju om att det är Sveriges varmaste sommardag idag. En liten fråga: Har ni 33 grader klockan nio på kvällen där hemma?! FÖR DET HAR VI. Inte för att det är något att skryta om, jag dör typ av värmeslag... Men ja, det är antagligen varmaste dagen ever här med...
Och P.S. 2. Såg precis att Will and Kate fått deras royal baby, the future king!
Det roligaste av allt är att han föddes en 5-minuters resa med tunnelbana från mig. Hahaha! Hur sjukt?
 Det var allt. Hejdå! 

1 kommentar:

  1. Åh så fina bilder på er!! <3
    Njut av sista dagarna nu! PUSS

    SvaraRadera