onsdag 17 juli 2013

Soliga London-dagar.

Hej hej från London-hettan! (jag vet att jag tjatar men whatever)

Igår var det tisdag och en dag då jag låg i en park och läste en bok och drack frappe. Farmorn var här på eftermiddagen och vi sa hej då. Sjukt konstigt, jag kommer antagligen aldrig se henne igen...
På kvällen var det babysit igen, den här kvällen bara för Gus när de andra var och kollade på Eliots skolmusikal. Men vi hade det bra och han verkade sova gott.

Idag är det onsdag. Jag mötte upp Olivia för första gången, vilket var väldigt kul! Vi åkte till Little Venice där vi satte oss och pratade och picknickade en stund. Sedan gick vi runt där en stund innan vi åkte tillbaka till Queens park och åt glass med hallon. Mycket gott kan jag lova, och välbehövligt i hettan! En himla knäpp sak: Städerskan i hennes familj hade frågat om hon kände någon Camilla som också var au pair och var svensk. Tada! Here I am. Både roligt och knäppt, men vi har alltså samma städerska... Clare kände tydligen den familjen med och visste direkt vilka det var innan jag knappt hunnit berätta! Au pair-världen är märklig alltså. Och liten!


Såhär såg Little Venice ut idag.

Idag har jag haft en riktig bra jobbdag. Idag var sista gången ever jag hämtade Gus på dagiset!! Sjukt. Det var alltså hans sista dag idag, nu har han sommarlov. Jag bjussade på glass och knuffade den tunga pojken i den tunga vagnen upp för de långa uppförsbackarna hela vägen hem i trettio grader. Behöver inte säga mer..! Hemma hände inte så mycket mer än att jag lagade mat, redan då började min babysit kan man säga eftersom Clare gick. Men jag och kidsen hade en väldigt bra och trevlig middag i alla fall, och sen tog vi det lugnt innan jag gick upp och badade Gus. Den lilla killen kan verkligen skratta alltså. Efter all denna tid är det sjukt hur många interna lekar vi har! Och ja, jag gjorde hans bedtime tredje kvällen i rad! Men det gick som vanligt utan problem, och detta kan faktiskt ha varit sista gången jag la honom...
Babysitter alla tre ikväll (japp att sitta barnvakt är typ mitt liv) och antagligen är det här min näst sista babysit!!! Så himla sjukt.

Imorgon väntar typ världens längsta dag. Eliot och Orla och resten av deras skola ska på schooltrip till The beach och Clare ska följa med. Gus har ju inget dagis så jag ska vara med honom HELA DAGEN. Och de ska vara på skolan klockan åtta, vilket betyder extra tidig morgon för mig, och sedan kommer jag och Gus va med varandra tills nån gång runt sju på kvällen, kanske till och med senare... Vi får se. Det är en avslutnings-picknick i en park med hans dagis, så dit ska vi alla fall gå en stund. Blir nog en bra dag! Den kommer garanterat bli lång, men jag försöker att verkligen njuta nu i det sista, jag vet ju att jag kommer sakna honom så mycket sen.

Det var nog allt. Eller ja förresten, har en fråga, hur kommer det sig att det står att jag har supermånga läsare från Ryssland? Typ eh okej. /famous_in_russia .

och just det: EN VECKA KVAR NU. (borde egentligen börja packa snart men vågar inte pga. rädsla för att allt inte kommer få plats. håll tummarna för mig mina vänner! och ses snart Sweden!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar