fredag 19 juli 2013

Långedag med bästa Gus.

I torsdags så spenderade jag nästan hela min dag med Gus. Eliot och Orla var som sagt iväg på skolresa där Clare var med, och George jobbade på som vanligt, så det var bara vi två hela dagen. På morgonen när jag kom ner efter jag hade duschat så stod han utanför min dörr och då var klockan inte ens halv åtta..! Haha. Inte för att de hade gått än, men redan då var han exalterad över vår dag tillsammans. Och från den sekunden var jag med honom konstant till efter sju på kvällen!

Vi hade verkligen en rolig dag fylld av skratt. Han var så himla bra. Han ÄR så himla bra. Inget ord om sin mamma eller något på hela dagen, det kändes verkligen som att han njöt av att vara med mig och inte behövde oroa sig över något annat.

Dagens höjdpunkter:
- Vi bakade chokladbollar! Ja, de flesta barn älskar att kladda ner sig men min Gus frågade bekymrat flera gånger när det var dags att tvätta händerna... Haha sötis, han hatar verkligen att kladda ner sig! Men han tyckte i alla fall det var väldigt kul och var världens duktigaste. Han är verkligen så hjälpsam och duktig när man ger honom en uppgift. Riktigt kul var det, och det slutade med att jag rullade bollarna så han slapp kladda mer.
- Vi var på hans avslutnings-picknick med dagiset! Den var i en park rätt nära dagiset och dit kom massvis med barn och föräldrar. Lite mobbad kände jag mig, det var väl jag och två nannys, sedan var resten föräldrar. Haha, men men. Vi hade med oss massa gott: kycklingsmörgåsar, morötter och hummus, andra grönsaker, massvis med jordgubbar, oliver (som jag inte gillar men Gus gör) och chokladbollar! Han sprang mest runt och lekte och jag satt på filten och försökte ha koll på honom och åt lite. Han var så jäkla söt när han gång på gång klättrade upp på en ställning han inte kunde komma ner ifrån och ba "Camillaaaaaa". Haha.
- Vi åt vår egengjorda glass! Haha, inte så komplicerat som det låter, jag hällde juice och vatten i sådana där isglass-grejer och det tyckte Gus var hur coolt som helst. Han pratade om det hela tiden och älskade dom.
- Vi hade vattenkrig i trädgården! Åh herreguuud. Så himla roligt! Det har jag inte haft på så länge jag kan minnas typ! På med badkläderna, vi laddade vattenpistolerna, satte på vattenspridaren och sprang runt. SÅ SKÖNT! Tyvärr ville Gus gå in efter en liten stund, själv hade jag gärna vart ute längre eftersom jag typ svettades ihjäl (ännu en kokhet dag alltså).
- Vi lekte med en mikrofon... Haha. Ja, alltså en leksaksmikrofon, och om man trycker på en knapp så spelar den typ två Hannah Montana-låtar.. MEN! Det jag nu hittade var en inspelningsknapp! Snacka om att roa sig! Vi satt där och turades om med att prata in något. Sedan lyssnade vi och skrattade. Haha!

Och ja det var väl ungefär så vi spenderade våra 12 timmar tillsammans. Vi lekte lite med lego med, han sov en stund på eftermiddagen, vi åt middag såklart... Men sedan var den dagen förbi. En stund efter sju kom George hem och tog över, så jag slapp i alla fall att lägga honom. Kände att det hade blivit lite to much med fyra kvällar i rad så det var nog bra.

Sedan gick jag ut och mötte Sandra. Vi hängde i Queens park, lyssnade på glee-musik och sörjde Cory Monteith... Men nä inte bara, vi pratade på om massa och tog sedan en lång promenad innan det var dags att sova. Så bra att vi bor typ 30 sekunder ifrån varandra, man behöver inte oroa sig att gå långt precis!

Lång men bra torsdag. Och här kommer en bildbomb:

Kolla in den där killen alltså, den sötaste jag vet!!!!
Just det, målade även ett ansikte på den här ballongen med som vi lekte med massa,
och tog en födelsedagsbild och skickade till Matilda. hihi!


Detta är "Camilla take a picture of me now!!!" Haha.

 En fågel flög in i köket!!!!! Två gånger.
Den andra gången stannade den rätt länge och hittade inte ut.
Sen satt den och chillade på datorn ett tag och jag fick lite panne medans Gus
försökte skrämma iväg den, haha!


 Här år vi våg egengjorda apelsinjuice-glass i trädgården!

 Waterfight!
 

Världens bästa! <3

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar