måndag 8 juli 2013

En superduperbra jobbdag!!!

Ännu en måndag är här. En av de allra bästa måndagarna har det varit!

Imorse tänkte jag att det skulle bli ännu en morgon då Gus får anfall och vägrar gå med mig. Men nej! Hans mamma lämnade huset och han satt kvar vid köksbordet. Såhär lät vår följande konversation:
G "Where's my mum?"
C "She's gone with Orla to school."
G "Is she coming back?"
C "Yes of course she is."
And that was it så att säga! No crying at all. Vi lekte lite snabbt och sedan var det dags att gå till dagiset. Jag har inte varit med Gus sen i fredags så jag antar att det var därför (?) men sedan kom även det här:
G "I missed you when you weren't here."
C "Aw, I missed you too.. But Gus, I didn't go anywhere..."
G "No and now you're gonna stay!!!!"
C "Aww... Yes I'm gonna stay a bit longer..."
G "I'd love you to stay!!!!"
Lille vän. 17 dagar kvar. Om han bara visste...

Min lediga tid spenderades i Queens park. Jag och Linn hade en liten picknick men låg mest och solade, åh herregud vad det var varmt... Det är en riktig hetta i London nu och jag kan inte vara ute i längre än en minut utan att påpeka det. Så sjukt varmt!!!! Och jag vet att man inte borde klaga, detta är ju det man har längtat efter, men ja... Det är jobbigt när det inte finns ett hav tillgängligt att svalka sig i. Eller en pool. Eller en utomhusdusch eller egentligen vad som helst! Det är det jag saknar med Halmstad nu, att kunna cykla till stranden på typ en kvart...
Lite brunare och mycket svettigare så skiljdes vi åt en stund senare. Vid fyra hämtade jag Gus på dagiset och vi gick direkt och köpte glass. Glada gick vi sedan hemåt, där var alla hemma, go stämning, allt var allmänt bra! Jag lagade mat till mig och kidsen, Clare lagade mat till henne och George och vi stod och pratade en massa medan barnen låg utslagna framför tv'n, haha. 

Måste även säga: ÄNTLIGEN fick jag klart för mig hur det här med Au pairandet är! Så väldans många gånger har Clare sagt till mig "Hur klarade vi oss innan du kom?" osv osv. Jag har alltid tänkt 'Eh, jo men ni hade väl någon innan mig?' för de har ju pratat lite om en tjej som tog hand om Gus innan jag kom. Så nu var det äntligen dags att få veta the truth! Haha. Nej men jag frågade om det och såhär ligger det till: Hon som tog hand om Gus före mig var bara här två eftermiddagar och en morgon i veckan och bodde alltså inte här. De hade ju en nanny för Eliot och Orla när de var små som var här i ca 9 år, men jag är alltså deras första Au pair. Blev typ tårögd när hon sa "So you are you first Au pair and you will always be so special to us". Lite senare när en kompis till henne som jag inte träffat förut kom förbi, så presenterade hon oss och började prata ännu mer om hur fantastiskt det här året har varit... Det börjar verkligen lida mot sitt slut nu, så himla sorgligt...

Nu tappade jag som vanligt tråden igen. Aja.
Det blev suppertime, och vi hade verkligen en rolig stund vid middagen. Gus var underhållaren som vanligt och babblade på medan vi andra mest satt och skrattade. Ungefär så pågick det. Och Eliot förklarade något för Gus, Orla flikade in med något seriöst som jag och Clare tyckte var så kul... Dessa kids alltså!<3 Det slutade med att jag satt kvar med killarna, Gus berättade något sjukt osammanhängande i en evighet, och jag och Elle kollade på varandra och skrattade. Haha!

Jag var allmänt pepp och på bra humör idag alltså, så efter jag hade badat Gus så lekte vi två favoritlekar. Så himla gulligt att det är något random jag hittat på nån gång och nu vill han alltid göra det och har typ döpt lekarna. Haha! I alla fall, "catch the nappy" och "the silly game" pågick i några minuter innan det var dags att krypa ner och get the ready for the night för den lillkillen. Mysiga, fina, bästa Gus! Idag är en dag som jag kommer se tillbaka på och sakna. Garanterat! En himla bra jobbdag på alla sätt.


17 days left. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar