torsdag 4 juli 2013

Världens längsta Gus-dag och världens tröttaste tjej.

Oooooooh. Den här dagen har varit så jäkla lång. Sammanfattning:

1. Jag har jobbat från 08.15-19.15. (Orla och Eliot hade sportsday i skolan och föräldrarna var med och hela dagen)
2. Jag har släpat tunga Gus i vagnen uppför något som kändes som världens längsta uppförsbacke.
3. Vår destiantion: Overgrounden. Vi lyckades. Sen åkte vi tåg.
4. Vi gick hem till hans kompis i Hampstead Heath. (Världens sötaste tjej, massivt och supersnyggt hus, trevlig mamma. Och de lekte hur bra som helst tillsammans, så himla gulliga!).
5. Vi gick och kidsen åkte sparkcykel till musikgruppen som han är på varje torsdag, men första gången för mig idag.
6. Musicgroup. En medelålderstjej som satt med gitarr och mick, kunde namnen på typ 30 barn med åldrar från spädbarn upp till 4 typ. Av nån anledning var Gus inte på humör utan bestämde sig för att tjura, inte sjunga och istället sitta i mitt knä hela tiden. Jaha. Det var väl mysigt men lite tråkigt. Sista låten blev han äntligen glad och sjöng med.
7. Vi gick till en megastor lekplats som jag varit på en gång innan, min andra dag i London med Clare och Gus! Där lekte Gus och Jessica.
8. Lek i solskenet. Jessis nanny kom och bytte av med mamman. Vi hade picknicklunch, kidsen låg i våra knän och åt och vi satt och snackade. Hon var något äldre, från Nya Zeeland och hade varit här lika länge som jag. Trevligt!
9. Det var dags att gå skiljda vägar och Gus började gråta för det ville inte han. Tur jag hade något gott från packlunchen kvar att muta med.
10. Vi åkte tåg hem. Gillar att åka tåg med Gus. Mys.
11. Den där jättelånga vägen till tågstationen var askort när det var nerförsbacke. Gus somnade på vägen.
12. Hemma! Jag fick vila lite innan han vaknade (utan gråt!!!!!!) efter en timme.
13. Resterande familjemedlemmar kom hem. Orla hade vunnit en "Champion"-titel av alla i hela årskurs fyra för att hon hade varit bäst i samtliga grenar (om jag fattade det rätt). Så duktigt!!!!
14. Vid det här laget hade jag blivit riktigt trött. Så gick runt halvt sovandes och lagade en stor middag.
15. Åt, diskade, badade och kollade lite tv med Gus.
16. SLUT!!!!!
17. Är så trött, så trött, så trött. Har inte känt mig såhär utmattad på så länge jag kan minnas.


Vacker bild som Matilda tog på mig någon gång när jag var hos henne och var lite trött.
Den visar hur jag känner nu. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar