måndag 17 september 2012

A busy day.

Var ju lite nervös igår kväll........... men det hade jag inte behövt för det har gått så himla bra!!!
Jag vet inte om jag är mest stolt över Gus (för att han har varit så himla snäll och duktig och inte gråtit EN ENDA GÅNG) eller mig själv!!!! Alltså, han är två och han gråter för småsaker typ hela tiden men idag var jag med honom i ungefär sju timmar och han grät inte en enda gång!

Måste bara säga det gulligaste: Idag när vi var på lekplatsen så frågade någon Gus vad han hette. Och då vred han lite på sig och sa "Magnus". Första gången jag hör honom eller någon säga det sen jag kom hit!!!!! Alla säger ju Gus men igår så döptes han ju (till Magnus) så jag antar att det var därför han sa så. Haha, senare ikväll hade han dock glömt vad det var han hette... Men såååå himla söt!!!

Idag så jobbade alltså Clare för första gången sedan jag kom hit. Så nu var det inte så att jag var ensam med Gus i två timmar eller gick och hämtade barnen själv från skolan en gång, det här var på riktigt!
Morgonen började med att jag tog barnen till skolan. Därefter gick jag och Gus till parken! Vi spelade fotboll en stund men lekte mest på lekplatsen. Efter ungefär två timmar så begav vi oss hemåt. Jag fick tyvärr byta en äcklig bajsblöja men jag överlevde. Eftersom han inte somnade på vägen hem så skulle jag slå på djungelboken så att han kunde sova i soffan. Om jag inte har nämnt det: Det han älskar mest i hela världen är ett klipp från djungelboken. Han ser det på youtube i genomsnitt 3 gånger om dagen, går runt och leker det varje dag (sjunger + marscherar) och hela familjen inklusive mig går runt och nynnar på låten lite sådär hela tiden...
Aja, hur som helst, jag fick inte igång filmen och satt och tryckte på alla knappar på alla kontroller vilket inte gjorde det bättre, så det fick bli något barnprogram istället. Men nej, han somnade inte, så jag bestämde att vi skulle ta en extra lång promenad innan vi gick till dagiset, och det gjorde vi verkligen..! Tur att killen har noll lokalsinne för annars hade jag varit körd! Haha... Aja, han somnade tillslut i sin barnvagn och det blev ungefär 40 minuters sömn innan det var dags för dagiset. Där satt jag i ungefär en halvtimme och kollade till honom och sedan fick jag gå.
Det blev en sen lunch: Jag åt fish and chips (fisken var sjukt enorm måste jag påpeka)! Jag var ledig i ungefär 1,5h innan jag hämtade lillen igen. Sedan hämtade vi Eliot på skolan och gick hem.
Hemma lekte vi mest, sedan kom Orla hem från hennes aktivitet och jag lagade mat. Det gick jättebra förutom att när allt var klart hade broccolin typ redan kallnat (är sämst på timing!) men ingen klagade och alla åt bra! När vi satt och åt så kom Clare hem så sedan blev det bara att städa lite i köket och så innan jag slutade.

Vi bestämde även att eftersom det har gått så bra idag så ska Clare börja jobba en dag i veckan, så är jag med Gus då, precis som idag. Det innebär att jag kommer jobba ca 30 timmar i veckan nu + få mer lön. Och I don't mind faktiskt, det har ju nästan känts lite väl slappt innan (även fast det har varit skönt), men att hänga med Gus en dag i veckan och tjäna mer är ju inte fel.

Sötisen.
Imorgon har jag varit här i två veckor! Sjukt.
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar