tisdag 25 september 2012

T.r.e. V.e.c.k.o.r.

Gissa vem som gjorde swedish meatballs idag????? Stor applåd till mig, jag var sjukt orolig över maten hela dagen och när jag väl lagade allt hade jag typ gett upp hoppet, för det såg inte bra ut... Men tillslut så blev det klart och de älskade det!!!!
Orla sa att hon ville äta såsen till alla sina måltider (såsen som var knepigast med!!!), hennes kompis tackade för maten tre gånger och Eliot frågade drömmande hur ofta vi kommer äta det här. (Gus var dock lite tveksam, en stund sa han att det var delicious och sen ville han inte ha mer... Men aja!)

Övrigt intressant (om man nu kan kalla det så) som har hänt idag:
- Jag har lämnat och hämtat Gus på dagiset och LYCKATS MED ATT FÄLLA NER (och upp men det är inte lika svårt) VAGNEN! Låter kanske mesigt men det är långt ifrån lätt kan jag lova! Är stolt på riktigt!
- Lagat mat. Potatis, brunsås, köttbullar och grönsaker. Fast det sa jag ju typ. Hade som sagt händerna fulla men det blev ju bra!
- Firat tre veckor i London med Matilda på vårt stammisställe. Det blev såklart en frozen yoghurt (som både har blivit en tradition och ett beroende).

Sen har det bara hänt lite småsaker som morgonpromenad med HELA familjen, söta Gus när han i babymonitorn skrek "CAMILLA WHERE ARE YOU" när han vaknade och ett snabbt räv-möte nu ikväll.

Läggdags nu. Tre veckor har passerat och det är en slags gräns för mig. När jag var i USA, Australien och på Malta så var det liksom tre veckor. Har aldrig varit hemifrån så här länge förut, från mitt hus, mitt rum, mina föräldrar, min stad.
Men det känns bra. Jag saknar inte Halmstad, bara människorna som finns där, och allt finns ju kvar när jag kommer tillbaka igen.
I London finns så mycket att upptäcka, det kommer liksom aldrig ta slut. Och just nu känner jag att det är exakt det jag behöver i mitt liv: Se nya platser, möta nya människor, lära mig nya saker och bara leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar