måndag 10 september 2012

And it was fun, fun, fun.

Idag har varit en himla bra dag! Den började dock lite annorlunda... Jag hade städat köket, hängt lite tvätt, plockat undan leksaker och var helt enkelt klar. Så jag står i köket och smsar med Majse, och då ser jag i ögonvrån att någonting rör sig! Jag kollar till vänster och där står en livs levande katt, en bra bit in i köket!!!! Och nej: Min familj har ingen katt!!! Så jag utbrister "Oh My Gooood", katten slänger en blick på mig och sedan rusar den ut.
Ja, det var det. Alltid kul med lite spänning i vardagen...

Hur som helst, efteråt så träffade jag Cissi. Hon bor i södra London och jag bor ju i norra, så vi möttes på halva vägen! Vi hamnade dock i ett halvskruttigt område där det inte fanns så mycket kul att se. Jag lyckades också beställa två glassar på Mcd fast jag bara beställde en. Fattade ingenting men som tur var hade inte Cissi beställt än så det löste ju sig, haha.
Sedan drog vi hem till mig, hängde på mitt rum och sjöng/spelade gitarr typ! Myspys.

Lite senare begav hon sig hemåt och jag lekte en stund med Gus (gick ca 50 varv runt tv-bordet och låtsades vara en elefant i jungelboken) innan jag började.
Jag, Clare och Gus begav oss till skolan. Väl där ställde de sig i en lång kö för att anmäla barnens skolaktiviteter och jag gick för att hämta Orla och Eliot. Jag träffade även på Emmie där som skulle hämta sin ena pojke som går i Orlas klass.
När jag hade hittat barnen så sprang jag runt och lekte med Gus på lekplatsen medan de andra två lekte med sina kompisar och Clare köade.

En stund senare gick vi hem och väl hemma var det dags att börja med maten: Homemade sushi!!!!!! Har aldrig gjort det så det var spännande.
Hade det så himla mysigt när vi lagade mat! Jag skar upp lax, gurka och morötter, Eliot byggde på sin hjärna (homework: Att bygga en 3D-hjärna), Orla och Gus lekte snällt i trädgården och Clare kokade ris och pratade i telefon. Samtidigt spelades musik och det var bara allmänt bra stämning, alla var glada!
Jag har ju mest umgåtts med Gus sen jag kom hit, så att han kan känna sig trygg med mig och så att jag han vara ensam med honom. Men det har också gjort att jag inte spenderat så mycket tid med de äldre barnen. De har ju dessutom varit i skolan så mycket, så jag har inte riktigt lärt känna dem på riktigt än. Men idag pratade jag en hel del med Eliot vilket var superkul, han är så himla rolig och snäll (och fruktansvärt söt)! Hans humor är så knäpp, så dålig så att den liksom blir rolig. Haha, sjukt go är han verkligen.
Jag älskar att prata med Gus, men ändå är det så himla skönt att prata med någon som är tio, kan uttala ordet "probably", förstår mig på ett helt annat sätt och inte har ett liv som bara består av att leka. Så det var riktigt kul. Gjorde typ minst halva min dag! (OBS. älskar såklart ändå när Gus säger plobly.)

Aja- hur som helst. Sen blev det sushitime!!! Orla älskar sushi mest av allt och Eliot kommer inte långt efter. Jag är ju också ett big fan, så det var perfekta maten för oss! Vi gjorde våra egna, rullade, delade och åt. Till och med Gus ville ha och han tyckte om det! Så himla lyckat och gott!!! Var helt proppmätt efteråt, vill inte ens veta hur många bitar jag åt...

Sen blev det att städa och fixa i köket innan jag slutade! Därefter blev det Skype med mina föräldrar och lite senare med Majse. Jag och M hade bestämt klockan åtta, glömt tidsskillnaden, började prata typ fem över åtta (min tid) och precis innan vi la på så insåg vi att det var tidsskillnad men det hade funkat ändå bara för att hon var en timme sen!!! Haha så efterbliven <3

Men ja, jag hade typ bästa jobbdagen hittills, det var så himla kul och mysigt. Det är sjukt att kalla det jobb egentligen, när man mer bara umgås, hjälper till och har kul. Okej, att städa köket är väl inte alltid det roligaste, men det är till och med mysigt att diska när man är glad för att barnen är så himla bäst.

Nu ska jag sova.
Imorgon har jag fullt schema från morgon till kväll, men det blir nog kul. Kramis på er!


Me and Gus. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar