onsdag 26 september 2012

Hatar rubriker. /gus/parken/mat.

Idag har det varit en mycket bra dag!

Imorse efter min frukost:
Gus: Camilla, wanna play with me?
Jag: Soon!
*Gus springer till sin mamma*
Gus: I'm afraid of Camilla, she is scary.
Vi ba ok Gus, hahahhaha?!
10 minuter senare, innan vi ska gå hemifrån:
*Gus springer fram till mig och kramar mig jättelänge*
Clare: Nawww Gus, you really love your Camilla, don't you?
Gus: Yes.... She is not scary!!!!

Alltså, hahahha. Borde typ skriva ner allt han säger för han är så himla rolig. Och sötast i världen!

Jag spenderade mina lediga timmar med med Matilda, det blev bland annat en runda på H&M inne i stan. Detta skulle ju vara vår snåla vecka eftersom största delen av lönen gick åt redan i lördags (på konsertbiljetter & klippning) och vi har faktiskt hållt det riktigt bra. Tills nu då........... Men jag förtjänade faktiskt en fin tjocktröja och hittade perfekta jackan som också kändes behövlig! Så ja.. Det blev som det blev!

På eftermiddagen så gick jag och Gus till Queens park Zoo (hönor, getter, kaniner och ankor). Han älskade det så vi var där rätt länge, sedan gick vi till lekplatsen och gungade en stund innan vi gick hem.
Vi kom hem lagom till kvällsmaten och det var jag och sju barn som åt! Ja helt galet, haha. Det var en av Orlas vänner och resten var Eliots trum-kompisar. Vi åt i alla fall god spagetti och köttfärssås och även fast det var en väldigt högljud matstund så var det kul. :)

Sjukaste grejen hände med! (Eller okej, sjukaste grejen hade väl varit om jag hade träffat Pink igen, men asså en väldigt random grej hände.) Här i UK så är det ju poppis att handla mat genom internet som sedan levereras hem till köksbordet. Och nu ikväll fick Clare ett mail från företaget där hon handlar: att de börjar sälja svenska varor nu! Hur sjukt?! Svensk mat av allt liksom nu när jag är här? Vi båda tyckte det var ganska läskigt men satt och kollade igenom alla 119 varor. Alla klassiska märken fanns, typ Felix och Scan, och det fanns också marabou, kexchoklad, ahlgrens bilar, gott&blandat, dipp och massa annat!!! Och andra svenska klassiker då som knäckebröd, lingonsylt, kalles kaviar, köttbullar och sill.
Så Clare sa åt mig att när de ska storhandla nästa gång så får jag gå in och klicka in allt jag vill ha! Sjukt nice!

Annars har nog inget speciellt hänt. Har lekt ganska mycket, gått med Gus till dagiset (det började regna på vägen och efter tre försök klarade jag att sätta på regnskyddet på vagnen!!!), diskat och så. 
Och förresten, det där med att jag klarade det efter tre försök, jag menade alltså inte att jag var dålig eftersom jag inte klarade det de två första gångerna, utan snarare att jag var grym eftersom jag klarade det över huvudtaget! Hihi.

Fick lite bilder från turen till parken:
Att hålla koll på: En två-åring, en sparcykel och en vagn.
Gus gillar djur. Han/vi leker nog 70% med elefanter och 25% med lego eller tåg.
Men de övriga 5% är definitivt med leksaksdjur!!
Sötnosen med traktorn.
Han gillar sånt, blir helt till sig när han ser en riktig.

Jag och världens sötaste. <3

Mysedag! Imorgon kommer dagen bli lång, men det blir nog asbra och efter det så är det ju fredag!!!! Kan ju nästan inte bli bättre. Godnatt!

5 kommentarer:

  1. hahahah "det sjukaste hade ju varit om jag träffat pink igen". BÄST! haha.
    Bra dag! as usual ;) natty!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah sant ju ;) inte mycket som slår det!!

      Radera
  2. Du får kolla priserna och meddela mig sen!!

    SvaraRadera