torsdag 13 september 2012

Ikea, matlagning, känslor.

Ännu en bra dag idag!

JOBB-MORGON: Gick för ovanlighetens skull med barnen till skolan istället för att städa köket. Kände mig rätt cool med barnvagnen och Eliot och Orla på varsin sida om den. Att gå med dem till skolan var också det enda jag gjorde i morse. Så det var en väldigt lugn morgon!
FÖRMIDDAG/EFTERMIDDAG: Jag och Matilda drog till Ikea! Det roligaste var på väg dit, när jag sitter på tåget och genom fönstret får syn på henne sittandes i vagnen jämte min. Det var ingen som satt emellan oss heller, så där satt vi och gjorde lite roliga tecken till varandra sen! Måste sett ganska stört ut... Hur som helst: Ikea. Det var supermysigt. Efter att ha gått runt "i Sverige" igen så åt vi svenska köttbullar och skrev ner massa ställen vi ska besöka!
JOBB-EFTERMIDDAG/KVÄLL: Jag var ensam med gullungen, han sov i vagnen. När han vaknade strax efter tre ville han kolla på Bambi och så blev det (japp, Bambi idag igen). Sedan lekte vi i köket en stund innan det blev dags för mig att laga min första måltid i London all by my self to barnen! Skulle göra bakad potatis och det kanske låter superlätt för erfarna kockar men jag är ju typ sämst i hela världen när det kommer till matlagning, så för mig var det en utmaning! Okej, jag är väl helt okej i köket, men att laga något jag aldrig har gjort förut gör mig lite nervös. Hur som helst, det gick bra och jag kunde leka med Gus när potatisarna var i ugnen. Sedan fixade jag tillbehör och duktiga pojken åt hur bra som helst! Kände mig stolt då, att han åt min mat! Haha. Sedan kom Clare, Eliot, Orla och Scarlet (Orlas kompis) hem och de tyckte också om det och åt upp allt!!! Då kände jag mig grym alltså!

Nu börjar jag känna mig lite som en i familjen. Eller ja, kan ju inte påstå att jag gör det hela tiden, men idag efter kvällsmaten så var det bara så himla mysigt även fast det var lite stressigt. Jag kände mig så bra placerad när jag var där i köket och fixade medan de andra var runt omkring mig och fixade/lekte/pratade. Som att jag liksom hörde hemma där mitt i allt.

Det går bra nu. Även fast det alltid har varit väldigt långt ifrån dåligt så blir det bättre för varje dag. Med barnen, med sysslorna, med allt. Småsaker gör mig så himla glad. Som när Orla kollar på mig och vinkar för att hon ska till skolan, och när hon säger "Hi Camillaaaaa!!" när hon kommer hem. Som när Eliot säger något med världens sämsta humor, och när han berättar saker om mig som om han vore stolt. Som när Gus vill vara och leka med MIG och ingen annan, och när han tittar på mig och skrattar som om vi hade en hemlighet.


Hihi. Rätt fint ändå.
Nu säger jag godnatt med några bilder från idag.
Peace!


1. Såhär såg min fina gata ut i morse när jag promenerade till tunnelbanan.
2. Swedish meetballs på IKEA. Billigt, mättande och gott! Perfa!
3. Lilla Gus försöker bygga upp sin tågbana.
4. Sötnosen åt så himla duktigt idag!

GLADA! <3

2 kommentarer: