söndag 23 september 2012

Min söndag i bilder.

Idag var det den första regndagen i London sedan jag kom hit.
Det regnade mer eller mindre hela dagen, men det var ändå rätt mysigt att gå runt med mitt fina paraply.
Tunnelbanan förde mig och Matilda till South Kensington och the Natural History Museum.
Det var en stor byggnad som såg ut som ett stort slott.
Vi såg massvis av gigantiska dinosaurier och djur i deras normala storlekar.
En del benrester man gick förbi var 75 miljoner år gamla, hur sjukt är inte det?
Blåvalen var häftig att se, jag fick ju inte ens med huvudet på bild så stor den var.
Så himla otänkbart att denna stora varelse finns nu!
Det fanns också avdelningar som handlade om jorden, naturen, barns tankesätt, kroppsdelar,
minnesövningar osv. Delar av det påminde lite om Universeum i kära Göteborg.
 Det fanns en lång kö som nästan alla stod i, vi visste inte var den skulle leda oss
men ställde oss i den ändå. När vi kom fram fick vi se en dinosaurie (i fullstorlek) som rörde på sig och kollade äckligt på en. Det så riktigt verkligt ut faktiskt.
När vi hade varit överallt och kände oss klara begav vi oss ut.
Vi bestämde oss för att gå runt lite i området som var fullt av vita, gigantiska hus.
Dessutom fanns det massvis med olika restauranger och caféer som verkade underbara.
Vi bestämde oss för att äta crêpes, och det är något vi aldrig kommer ångra!
Inne i denna fantastiska pannkaka var det fullt med jordgubbar och smält vit choklad.
Varje tugga var fantastisk och det var så himla värt det. Godaste matupplevelsen på länge!
  Sedan åt vi jordgubbar på en tunnelbanestation innan vi begav oss hem.

Och det här blev min goda kvällsfika som jag nyss åt:
1.Rostad macka med björnbär- och äppelsylt.
2. En god kopp te.
3. Fruktsallad med vindruvor, banan, clementin och plommon.

Det har alltså varit en mycket bra söndag!
Nu har jag fått mitt schema för veckan, den är lite annorlunda än vanligtvis, men tror det blir superbra!
På fredag jobbar jag dessutom bara min morgontimme, för familjen åker iväg på eftermiddagen.
Det betyder också att jag är ensam hemma hela helgen vilket ska bli kul!
Mina planer hittills är att laga tacos (är sjukt sugen på det), gå runt och sjunga hela tiden, Matilda ska sova över, jag ska träffa Anna som flyttar hit på lördag och sen är det nog bra om jag övar lite på matlagningen med! Baka hade också varit kul. Vi får se hur det blir!

Godnatt alla fina!

4 kommentarer:

  1. lillacamilla är söt =) dör på crepsen, ser så himla god ut!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var underbart :D pussss fina du, miss u

      Radera
  2. haha bilden på våra huvuden, din lugg! dör. Dino, love! Crepesen, BIG LOVE <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dino i mitt hjärta och crepsen I MITT HJÄRTA!!!!!! min lugg är znygg. hehhe

      Radera