fredag 7 september 2012

Friday!

Har så himla lite tid att berätta vad som händer, när jag inte jobbar så upptäcker jag London med Matilda eller leker med Gus, och när jag inte gör det så sover jag.

Jaja. Nu sitter jag på en skakig tunnelbana och skriver, så jag har några minuter att berätta om idag och igår.

Gårdagen bestod av lek på en stoooor lekplats med Gus, häng med Matilda (=vilse i London eftersom vi inte hittade varandra/gick om varandra ett bra tag utan fungerande mobiler...), lite jobb (städa köket, vika tvätt) och massa lek med Gus.
Jag var helt ensam med honom för första gången igår!!!!! Det gick superbra, han sa inte ett ord om sin mamma utan var glad, visade mig alla leksaker och sen lekte vi superlänge! Lekte också med honom när han badade på kvällen, mys! Så underbart söt, är fortfarande helt kär.
På kvällen var jag barnvakt mellan 9-11 bara för att en vuxen skulle vara hemma, men de sov som stockar alla tre så jag bara chillade på mitt rum.

Idag tog jag, Clare, Gus och Matilda bussen till Notting Hill. Väl där gick Clare och Gus (som sov gott i barnvagnen) iväg och jag och Matilda gick runt själva på den stora marknaden i stekande sol bland de superfina husen.. Sedan tog vi tunnelbanan till Oxford street. Första gången jag var där, och det blev ett besök på Primark såklart!
Efteråt så köpte vi mat och satte oss i solen och åt. Svettigt men gott (sushi<3)

När jag kom hem så satt sötnosen och kollade på film. Vi lekte en stund innan det blev dags att hämta de stora barnen från skolan och gå vidare till parken. Det var så sjukt varmt ute, vi åt glass och sedan sprang jag runt och lekte med Gus. Herregud vilken energi! Haha. Vi sprang (typ hundra gången fram och tillbaka), jag lyfte upp och snurrade runt honom (var så yr så jag inte kunde stå typ haha) och så skulle han rida på min rygg, leka födelsedag, kurragömma och massa annat. Var helt slut efteråt, svettades som en liten gris.
Sedan gick vi hem, jag hjälpte till med maten och städade köket, och därefter slutade jag.

Det blev ännu ett besök på Oxford street med Matilda, först en stund på primark och sedan blev det häng på KFC i några timmar. Så himla skönt att prata med någon som fattar exakt vad som händer för att allt händer båda samtidigt!

Nu ska jag hem och sova. Är ledig på helgerna ju, så imorgon blir det en liten sovmorgon!

Ska lägga ut ett inlägg med bara bilder från dagarna ikväll/imorgon. Nu ska jag av. Peace!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar