fredag 28 september 2012

Home alone!

Familjen har åkt iväg, så nu har jag huset för mig själv till söndag eftermiddag/kväll!

Idag har jag inte så mycket att säga om. Jag, Clare och kidsen gick till skolan imorse. Vi gick mest och förundrades över åldrarna, att Eliot minus Orla blir Gus, att Eliot plus Orla blir mig och det knäppaste av allt: Att det är samma åldersskilnad mellan Eliot och Gus som mig och Eliot. Har jag skrivit det förut? Det känns i alla fall helt flippat!
Aja, sen gick jag med Gus till dagiset. Efteråt gick jag hem, kollade nya Glee-avsnittet och sedan tog jag en runda i kvarteret. Gick till det nybyggda biblioteket, kollade runt och satte mig och läste en stund. Sedan gick jag till Kilburn och kollade runt på lite olika ställen. Fick med mig en fin tröja från Primark som skulle kostat £7 men av någon anledning som jag aldrig uppfattade bara kostade £3. Bara tacka och ta emot!
Laddade även upp med lite gott för kvällen på Poundland... Haha.
Sedan har jag suttit hemma, käkat lite, kollade film med Gus och nyss bokade jag flygbiljetter hem!
Kommer hem den 20 december och stannar till den 4 januari! Så nu vet ni :)

Såhär cool var jag när jag hade tråkigt i Primkark-provrummet.
Såhär trött var Gus i slutet av Charlie and the chocolate factory!

Såhär söt var Gus igår eftermiddag när vi lekte!

Måste även berätta om min smått hektiska kväll igår.
Det var nog topp 2 sämsta kvällarna hittills. Inte för att det var så illa liksom, när jag tänker över kvällen nu så gick det ju rätt bra och förstår egentligen inte varför jag var lite halvt upprörd igår kväll. Men allt har ju varit väldigt enkelt och problemfritt hittills, och igår hade jag så mycket att göra och ha koll på samtidigt, så det blev lite jobbigare än vanligt.

Hur som helst: Från 5-tiden igår blev jag ensam med alla barnen (+ Orlas kompis) och var det kvällen ut. Det började med att jag lagade mat, någon asiatisk wok med massa grönsaker, ris och räkor. Det blev i alla fall superbra och barnen tyckte om det! Skönt!!! Jag tycker det är bra att Clare alltid säger åt mig vad jag ska laga och hur, men jag blir alltid nervös över att de ska säga "Det smakar inte som det brukar" osv. Men det gick som sagt bra!
Efteråt så gick de iväg och lekte där uppe medan jag städade iordning i köket. Kan ju säga att det är inte lätt att veta när de skriker och är arga på riktigt eller bara skämtar när de är tre våningar upp och man hör det genom en babymonitor... Men det gick okej, Orla blev ledsen en gång men de gick över fort och sen var det inget allvarligt.
Scarlet blev så småningom hämtad av sin mamma, självklart ville hon inte hem så hon gömde sig medan de andra barnen spelade med. Haha, Orla har dock världens sämsta pokerface så fattade ju att det var något lurt på gång och hittade henne några minuter senare under sängen...

De åt efterrätt, jag tömde diskmaskinen och diskade, George kom hem i typ fem minuter innan han skulle iväg på ett möte igen och jag badade Gus medan de andra kollade på tv. Han var lite besvärlig ett tag, men han grät/skrek i alla fall inte vilket var skönt. Han var dock rätt gnällig för han ville inte tvätta sig så jag fick typ leka mig ur det eller vad man ska säga... Aja tillslut mutade jag honom med Kalle och chokladfabriken (som han sedan aldrig fick se och då grät i en halvminut över) så han tvättade sig duktigt och blev ren tillslut! Därefter blev det läggdags.

Efter jag hade lagt Gus så kollade tv lite med Orla innan det blev dags att lägga henne. Vi satt och pratade ett tag innan hon somnade. Det var mysigt! Efteråt så gick jag upp och kollade till Eliot som också skulle sova snart. Han skulle dock lägga sig men ligga och läsa i en evighet så blev lite irriterad på honom men aja.
Jag gick ner och diskade matlådor och fixade det sista i köket. Sen hängde jag på mitt rum tills föräldrarna kom hem vid tjugo över tio. Men ja, det var nog allt om igår!

Nu är jag som sagt ensam hemma. Ikväll ska jag träffa ett gäng tjejer och dra till Camden. Efteråt ska jag möta upp Matilda som ska sova hos mig!
Men tills dess... Jag funderar på hur jag ska utnyttja min ensamhet på bästa sätt! Kanske gå ner i vardagsrummet med gitarren och äta kakor? Haha. Wow, vad häftig jag är. Men det blir nog så! Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar